Inlägg från: Mysanochmimer |Visa alla inlägg
  • Mysanochmimer

Helammar folk inte längre?

Lilla My21 skrev 2011-09-28 12:46:16 följande:
    Kan vara så.

Funderar lite över detta med ammning överlag, känner många som fått barn/har barn och ingen av säkert ett 30 tal har ammat över 2 månader, "för att min ammning fungerar inte" heter det, visst är det så i många fall MEN är det verkligen så himla FÅ som verkligen inte kan, och som kunnat om de fått rätt hjälp och uppbackning?
    Jag tror att många tyvärr inte vet eller förstår hur pass mycket jobb det ligger bakom att få en fungerande helamning och när dom inser det helt enkelt väljer bort det.

Självklart finns det även dom som inte kan få en fungerande amning, men tror inte dom är fullt lika många.
  • Mysanochmimer
    ElinStorm skrev 2011-10-18 21:48:06 följande:
    Tycker det är idiotiskt att döma både det ena eller andra. Jag blev själv inte ammad som bebis och blev hyfsat normal :)
    Nu helammar jag min snart 5 månader gamla bebis, verkar dock som om mjölken inte riktigt mättar som förut eftersom hon numera äter 3-5 gånger per natt men jag har tänkt hålla ut i alla fall en månad till, det kanske bara är tillfälligt?! Sen får vi se, förstår inte varför helamning senare skulle vara konstigt, himla behändligt att alltid ha maten med :)
    mellan 4-6 månader så åt min son ungefär varje timme på natten, ökningsperiod och utveklingsfas som gjorde att han behövde närheten

Svar på tråden Helammar folk inte längre?