Inlägg från: Chokladälskaren |Visa alla inlägg
  • Chokladälskaren

Helammar folk inte längre?

Jag kämpade och slet som ett djur för att amma min dotter men det gick bara inte. Det slutade med att både jag och hon blev stressade av situationen och sen blev jag frustrerad för jag hade hur mycket mjölk som helst men hon hade inte rätt teknik för att suga och det kändes som tusen knivar varenda gång. Så på BB gick hon ner alldeles för mycket i vikt pga amningen och vi fick inte åka hem förrän hon hade gått upp minst ett halvt kilo iaf.
    Så det hela slutade med att jag pumpade ut mjölk istället så fick hon det på flaska.
    Sen på natten så tog sköterskorna hand om henne och gav henne mjölken som jag hade pumpat ut tidigare under kvällen sen väckte dem mig mitt i natten för då var det dags att pumpa ut mer till henne. Det var så skönt att dem hjälpte mig med detta för jag mådde så dåligt över hela den situationen att man har så mycket mat men att det inte fungerar.

Så efter den här förlossningen  så kommer jag inte amma denna gången heller utan jag kommer att pumpa ut mjölken istället och ge på flaska från start. Vill inte må så dåligt som jag gjorde förra gången. Jag bara grät och grät hela tiden då.

• Chokladälskaren
    Catastrof skrev 2011-09-28 15:56:31 följande:
    Varför väljer man bort amningen då?
    Förstår att man gör det om det verkligen inte går, att det inte rinner till, att man blir väldigt sårig osv, men annars då?

Du måste ju ändå hålla med om att "trenden" att inte amma har ökat enormt? Jag bor i centrala Göteborg och jag ser nästan enbart flaskmatade bebisar, åtminstonde offentligt. Ok det kan ju vara bröstmjölk där i också, men säkert inte i de flesta fall. Jag hör dessutom väldigt mycket snack om att folk föredrar ersättning, bara sådär liksom ??
    Jag skrev ett långt inlägg innan om varför jag inte ammade min dotter och varför jag inte kommer att göra det sen heller. Jag hade hur mycket mjölk som helst men amningen fungerade inte ändå. Hon hade inte rätt sugteknik så det gjorde bara ont och jobbigt att lägga henne intill bröstet tillslut. Och just pga detta så gick hon ner alldeles för mycket i vikt på BB vilket oxå var psykiskt jobbigt. Så det hela slutade med att jag pumpade ut mjölk istället och gav henne på flaska. Hon fick ju ändå i sig bröstmjölken. Sen kan jag ju tala om att jag fick tre mjölkstockningar på väldigt kort tid och det var banne mig inte roligt.

Så jag vill inte utsätta mig för denna psykiska påfrestning igen så jag kommer att jag göra samma sak nästa gång som jag gjorde förra gången.
Svar på tråden Helammar folk inte längre?