Helammar folk inte längre?
Jag kämpade och slet som ett djur för att amma min dotter men det gick bara inte. Det slutade med att både jag och hon blev stressade av situationen och sen blev jag frustrerad för jag hade hur mycket mjölk som helst men hon hade inte rätt teknik för att suga och det kändes som tusen knivar varenda gång. Så på BB gick hon ner alldeles för mycket i vikt pga amningen och vi fick inte åka hem förrän hon hade gått upp minst ett halvt kilo iaf.
Så det hela slutade med att jag pumpade ut mjölk istället så fick hon det på flaska.
Sen på natten så tog sköterskorna hand om henne och gav henne mjölken som jag hade pumpat ut tidigare under kvällen sen väckte dem mig mitt i natten för då var det dags att pumpa ut mer till henne. Det var så skönt att dem hjälpte mig med detta för jag mådde så dåligt över hela den situationen att man har så mycket mat men att det inte fungerar.
Så efter den här förlossningen så kommer jag inte amma denna gången heller utan jag kommer att pumpa ut mjölken istället och ge på flaska från start. Vill inte må så dåligt som jag gjorde förra gången. Jag bara grät och grät hela tiden då.