Inlägg från: MrsTM |Visa alla inlägg
  • MrsTM

Helammar folk inte längre?

Farfalla skrev 2011-10-05 08:43:11 följande:
    Nej tyvärr verkar det inte alls vara vanligt med helamningar längre!

Jag vet få som helammat  tills barnet var kring halvåret och ytterst få efter det!

Jag helammade dottern till ca 6mån och sen rätt mycket fram till efter 1år och slutade helt strax innan 1½år!

Jag kan verkligen inte förstå dom som påstår att det är enklare med ersättning?!
    Man har ju all mat färdig i brösten, lagom temperatur och ALLTID med sig ;)
  • MrsTM
    Strumpan08 skrev 2011-10-05 09:55:52 följande:

Det är så mycket fel i bvcvården idag så jag vet inte var man ska börja. Alltför mycket av sköterskornas egna erfarenheter och värderingar som får styra, alltför lite sakkunnig information om för- och nackdelar med amning/ersättning. 

Ibland när man läser här på FL får man för sig att amning bara är krångligt, det gör ont, barnen sover inte... osv... Jag har ammat båda mina barn, helt i 4-6 mån och sen med smakportioner i varierande grad. Båda barnen har självmant slutat kräva bröstet vid 9 mån ungefär. Jag har haft lite problem i början, med för nätt tag och så, men bara barnen får någon vecka på sig så växer de ikapp och sen dess har det inte varit något problem. Hur smidigt som helst. Skulle se det som ett väldans omak att behöva börja med ersättning.  

Svar på tråden Helammar folk inte längre?