• Lillsnufflan

När började ditt barn åka framåtvänd i bilen?

Miltons Mamma skrev 2011-09-09 20:47:13 följande:
    Det var nog det längsta jag har hört att nån har suttit bakåtvänd. Skitbra verkligen att kunna ha det så blir nyfiken på vad ni har för stol ?

Ja inte hjälper det att vända dom framåt mot åksjuka, brukar göra det värre har jag hört.

Vår son var så åksjuk att kan började kräkas innan vi hunnit ut på vägen. Det gick ju bara inte så vi fick söka läkarhjälp. Vi fick prova två olika mediciner, men ingen av de hjälpte och då sa läkaren till oss att vända honom. Vi försökte lite och det hjälpte. Han kräktes inte alls det lilla han åkte (han var 2,5 så). Men vi tyckte inte det kändes riktigt bra så vi undvek att åka bil de första åren. Det finns ju faktiskt tåg.

Men nog kan det hjälpa, mot åksjuka. Mot krockskador hjälper däremot bara att sitta bakåtvänd. Och vi vet ju alla vilket som får allvarligast konsekvenser. Så jag rekommenderar tåg för de barn som har lika jobbig åksjuka som min son hade.  
  • Lillsnufflan
    Cecci78 skrev 2011-09-09 23:49:35 följande:
    Britax Two Way, det 'är den stol man kan ha bakåt längst vad jag vet

Fast sedan ska man ju få plats med benen och det är det jag har haft problem med. Min systerson hade en sådan men han satt med knäna i hakan vid 4,5 år (men han är lång 118 cm).
Svar på tråden När började ditt barn åka framåtvänd i bilen?