• Mittlillhjärta

Hanneberg Förskola! (Solna) Är den så usel?

Inte sett mycket information om den förutom negativt i en tråd här från 2010. Väldigt hemsk beskrivning. Så finns det någon som kan berätta? Erfarenhet? Känner någon där? Vad vet ni om den? Vi har blivit erbjudna plats nu och jag är hemskt osäker nu!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 08:18
    Om ni inte vill skriva här så inboxa mig gärna om det!

• Svar på tråden Hanneberg Förskola! (Solna) Är den så usel?
  • Mittlillhjärta

Flyttar upp i hopp om att någon ser och kan skriva ett par ord

• Mittlillhjärta

Behöver verkligen få tag i någon

• Mittlillhjärta

Och så upp igen

• garib

Gör ett besök och bilda dig en egen uppfattning.Har du läst på deras hemsida,verksamhetsplan mm

• Mittlillhjärta

Javisst det har jag men det saknas mycket information t.ex hur många barn och hur många pedagoger det jobbar där. Vill gärna också veta om pedagogerna är utbildade och ifall det är sant att det kommer mycket tillfälligt personal, och om det är sant att det bara är 2 personal på 20 (!!!) barn... Sedan vill jag veta om de har rutiner dvs schemalagda aktiviteter t.ex målning

• Mittlillhjärta

Ska be om besök men måste snart svara och det är ju helg

• garib

Den nya läroplanen ställer ännu större krav på pedagogerna och aktiviteterna.Kan du inte ringa förskolechefen på måndag och fråga ang antalet barn,personalomsättning mm

• Mittlillhjärta

Jag ska göra det :) Är bara så ivrig!

• Ådi09

Känner till förskolan då jag har barn där sedan förra hösten. Vi trivs :) ! Tycker att pedagogerna är glada, engagerade och snälla, utifrån det jag som förälder sett och hört, har en 2-åring så kan inte få så mycket info från barnet. Tycker det råder en bra stämning på förskolan som helhet, men jag har inte så mycket kontakt med andra föräldrar förutom ett fåtal som är nöjda överlag. Sen har Solna stora barngrupper, men det är ju inget som pedagogerna på Hanneberg kan styra över, de gör sitt bästa med de förutsättningarna de har, det är iallafall min uppfattning.
    Det är ju väldigt personligt vad man tycker är viktigt och vad man lägger fokus på, så det bästa är ju såklart att du bildar en egen uppfattning. Jag läste också den där gamla tråden som är rätt negativ om förskolan innan vi började förra året.
    Jag tror det ser ut så här just nu i grupperna: det är 3 avdelningar, 2st  avdelningar med  ca 19 barn och ca 3-4 personal och 1 avdelning med ca 21 barn och 4 personal. Den avdelningen med flest barn(21st) delar upp sig så 8 äldre barn är med en pedagog i ett eget utrymme stora delar av dagen och 13 yngre barn är med 3 pedagoger, men där ska det bli fler barn efter vad jag hört(kanske där ditt barn har fått plats?). Som sagt gör ett besök, prata med personalen och få svar på dina frågor, jag tror att de kommer göra sitt bästa för att ni också ska få en positiv bild av Hanneberg!

Svar på tråden Hanneberg Förskola! (Solna) Är den så usel?