Känner till förskolan då jag har barn där sedan förra hösten. Vi trivs :) ! Tycker att pedagogerna är glada, engagerade och snälla, utifrån det jag som förälder sett och hört, har en 2-åring så kan inte få så mycket info från barnet. Tycker det råder en bra stämning på förskolan som helhet, men jag har inte så mycket kontakt med andra föräldrar förutom ett fåtal som är nöjda överlag. Sen har Solna stora barngrupper, men det är ju inget som pedagogerna på Hanneberg kan styra över, de gör sitt bästa med de förutsättningarna de har, det är iallafall min uppfattning.
Det är ju väldigt personligt vad man tycker är viktigt och vad man lägger fokus på, så det bästa är ju såklart att du bildar en egen uppfattning. Jag läste också den där gamla tråden som är rätt negativ om förskolan innan vi började förra året.
Jag tror det ser ut så här just nu i grupperna: det är 3 avdelningar, 2st avdelningar med ca 19 barn och ca 3-4 personal och 1 avdelning med ca 21 barn och 4 personal. Den avdelningen med flest barn(21st) delar upp sig så 8 äldre barn är med en pedagog i ett eget utrymme stora delar av dagen och 13 yngre barn är med 3 pedagoger, men där ska det bli fler barn efter vad jag hört(kanske där ditt barn har fått plats?). Som sagt gör ett besök, prata med personalen och få svar på dina frågor, jag tror att de kommer göra sitt bästa för att ni också ska få en positiv bild av Hanneberg!