• Mila11

Funkar röda kläder på en pojke?

Hejsan!

Undrar vad ni tycker om den röda färgen? Tycker ni den är tjejig eller funkar det på en pojke?

Skulle ni kunna tänka er att klä en pojke i röda kläder? Tex en röd jacka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-10 20:29
    Anledningen till att jag undrar har jg nämnt i tråden, men lika bra att nämna den här eftersom ni kanske inte orkar backa och leta svaret på varför jag undrar.

Det är så att jag älskar den röda färgen och speciellt så tycker jag att min son passar väldigt bra i den färgen. Därför bestämde jag mig för att köpa en röd overall till honom. När jag sa det till min väninna så sa hon att hon aldrig skulle köpa något röd plagg till sin son för att det minsann är en färg för tjejer.

Jag blev så paff eftersom jag inte alls tycker det, tycker inte att det finns killfärger och tjejfärger, men det tycker hon.

Därför ville jag se här hur folk tänker och jag blir så glad över att se att ingen tänker som henne :)

• Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?
  • Mila11

Som ni tänker så tänker jag oxå Glad

Sa till min väninna att jag ska köpa en pop fleeceoverall till min lilla kille, en röd för att jag tycker att den är så fin och dessutom passar han i rött. Men då sa hon att hon aldrig skulle köpa en röd overall till sin pojke för att det är minsann en tjej färg,

Så då var jag tvungen att ställa frågan här för att se om de flesta tänker som mig eller som henne.

• Mila11
    Thursday skrev 2011-09-10 14:47:06 följande:
    Nej, då är jag rädd att hans penis ramlar av.
    HAHAHAHAHA!!!! Den var braSkrattande
  • Mila11

Så härligt att ingen tycker som min väninna :) ska visa upp den här tråden för henne :)

Som masmamma säger så håller jag fullständigt med om att det är så tråkigt att folk delar upp färgerna i kill o tjejfärger.

• Mila11
    Venna skrev 2011-09-10 20:44:21 följande:
    Seriöst- det är 2011 och folk tycker fortfarande inte att pojkar kan ha rött för att det är en flickfärg. Sorgligt!

Såklart du kan ha röda kläder på din son!
    Det är en glad färg som de flesta barn gillar, så är han fin i rött och vill ha det och du hittar bekväma kläder i den färgen så är det väl bara att sätta på honom det?

Vår son är supersöt i ljusrosa, så det har han en del tröjor i, likväl som han har en hel del marinblått och grönt. Dottern hade massor av gröna och bruna kläder, för att hon tyckte att det var fint, och jag med!

Strunta i din väninna och klä din son i vad du vill!
    Visst är det sorgligt att vissa människor tänker så.

Jag har iallafall köpt den röda overallen, som jag tycker är jätte fin och det passar honom jättebra och dessutom så köpte jag även en röd mössa med vita ränder som matchar overallen :)
Svar på tråden Funkar röda kläder på en pojke?