• humma

Jag är så arg!!!

Svärfar fyller år (jämnt) och vi har inte hört ett knyst om hur det ska firas. Så får vi ett mail idag att svägerskan har sedan länge planerat en resa till Mexico just den tiden och nu har svärföräldrarna bestämt sig för att följa med.
    Vi har inte hört ett ord om detta, trots att vi skulle rest dit tidigare i år men fick ställa in pga av att barnen fick vattkoppor.
    Jag vet att svägerskan aldrig skulle planera in en resa just över den födelsedagen utan detta måste ha varit planerat en tid och de har valt att inte säga något till sin son och hans familj!
    Varför hålla kontakten alls? Varför skaffar man två barn om man bara tänker ägna sig som om man bara har ett? De älskar att spela på att vi har flyttat från dem, att vi inte kan vara med dem på helger osv. Tja, alla är inte lediga när det faller dem in och alla jobbar inte mån-fre!
    När barnen växt upp och fätt egna barn, är det verkligen okej att strunta i två av fyra barnbarn och sitt ena barn?
    Hur f%&n tänker dessa j&%#a människor? Och min svägerska skulle jag kunna ¤%#"%%&//. Hur schysst är hon som låter sin föräldrar välja bort sitt syskon?
    Jag är så arg, kan någon förklara hur man skakar av sig detta eller förstår sig på dem eller får en chans att få dem att inse exakt hur dumma i huvudet de är???     

• Svar på tråden Jag är så arg!!!
  • humma

Ingen som ens kan ge mig en fingervisning om jag är helt snett ute?
    Hur skulle ni reagera? 

• skånegås

Antar att det bara är att acceptera att föräldrar inte är perfekta, vissa inte ens bra... Sorgligt men sant

• humma
    skånegås skrev 2011-09-10 19:21:33 följande:
    Antar att det bara är att acceptera att föräldrar inte är perfekta, vissa inte ens bra... Sorgligt men sant

Jag veeeeet men helt sjukt att vi ska "visas" upp vid jul och liknande. Om vi inte dyker upp då blir det gråtande telefonsamtal osv. Det är ju helt uppåt väggarna.
    Jag ska tagga ned, det är rätt......... 
  • Jaana 755

Jag är så ledsen o besviken på min dotter,,, o bland annat hennes far som ja tycker han e värdelös,han e hemlös o annat ja inte vill prata om,,,mitt problem är att så fort min dotter träffar pojkvän så lyder o lyssn hon bara på honom o hatar o lyssn inte alls vad mamma eller släkt har att säga,,,,Han anklagar mig för allt,,, men nu e de så att ja e stressjuk o min hjärna e utbränd,,,,, jag klarar inte stress,,ja blir handlingsförlamad o sjuk, kan inte tänka o reagera normalt,som jag borde... Nu åkte jag till Finland mina släkt 2 veckor i somras, pappan fick bo här hma o ha koll på dottern....När ja km hem var allt i kaos..... hemmet såg ut som en sopetipp,dotterns pojkvän me hund bodde här. pappan skötte inte hemmet...Jag bara grät..... hur kunde dom beh mig såhär o mitt hem????... Fått reda på att min dotter ljugit för mig o hon utnyttjar mig för pengar o pojkvän,han fick bo här gratis i somras, ja bet allt...min dotter tog min resecheck o bjöd pojkv på sem en vecka, ja misstänker att hon bet allt för honom..min dotter går i gymnasiet, har ett år kvar, hon slet o jobba hela sommaren i butik..min dotter blir arg o skäller ut mig om ja inte har handl mat till hne, o pojkvän,,, ja e skit värd...Ja igår kom pappan o sa att pojkvännen var inte 22 år som dom ljugit om utan,31 år. Ja fick en chock o dotterns pappa skällde ut mig för ja inte kollat upp hans ålder... sen skällde han ut mig hur ja betedde mig när hon snattade senast,, hon hade piercat sig i tungan, o det såg ja inte o ungen berätta inget..Hur sk ja veta det,,, ja va ju helt dum som pappan sa.... Ja gjör fakt så mycket ja kan o orkar, det vet mina vänner o släkt o mor.Min dotter är 18 år.Jag är 45. pappan är 44 år

• skånegås
    humma skrev 2011-09-10 19:37:29 följande:
    Jag veeeeet men helt sjukt att vi ska "visas" upp vid jul och liknande. Om vi inte dyker upp då blir det gråtande telefonsamtal osv. Det är ju helt uppåt väggarna.
    Jag ska tagga ned, det är rätt......... 
    HAr en lite liknande mamma... och håller på att försöka lära mig hantera henne och har kommit fram till att det enda sättet är att säga ifrån. TROTS att hon blir ledsen, gråter, skäller på mig och mår dåligt. Man är skyldig sig själv det. Synd bara att det drabbar barnens relation till henne också  men man kan inte gå och må dåligt år efter år för att hon ställer orimliga krav på en och aldrig aldrig aldrig ger tillbaka något. Tärande - javisst
  • skånegås
    Jaana 755 skrev 2011-09-10 19:49:28 följande:
    Jag är så ledsen o besviken på min dotter,,, o bland annat hennes far som ja tycker han e värdelös,han e hemlös o annat ja inte vill prata om,,,mitt problem är att så fort min dotter träffar pojkvän så lyder o lyssn hon bara på honom o hatar o lyssn inte alls vad mamma eller släkt har att säga,,,,Han anklagar mig för allt,,, men nu e de så att ja e stressjuk o min hjärna e utbränd,,,,, jag klarar inte stress,,ja blir handlingsförlamad o sjuk, kan inte tänka o reagera normalt,som jag borde... Nu åkte jag till Finland mina släkt 2 veckor i somras, pappan fick bo här hma o ha koll på dottern....När ja km hem var allt i kaos..... hemmet såg ut som en sopetipp,dotterns pojkvän me hund bodde här. pappan skötte inte hemmet...Jag bara grät..... hur kunde dom beh mig såhär o mitt hem????... Fått reda på att min dotter ljugit för mig o hon utnyttjar mig för pengar o pojkvän,han fick bo här gratis i somras, ja bet allt...min dotter tog min resecheck o bjöd pojkv på sem en vecka, ja misstänker att hon bet allt för honom..min dotter går i gymnasiet, har ett år kvar, hon slet o jobba hela sommaren i butik..min dotter blir arg o skäller ut mig om ja inte har handl mat till hne, o pojkvän,,, ja e skit värd...Ja igår kom pappan o sa att pojkvännen var inte 22 år som dom ljugit om utan,31 år. Ja fick en chock o dotterns pappa skällde ut mig för ja inte kollat upp hans ålder... sen skällde han ut mig hur ja betedde mig när hon snattade senast,, hon hade piercat sig i tungan, o det såg ja inte o ungen berätta inget..Hur sk ja veta det,,, ja va ju helt dum som pappan sa.... Ja gjör fakt så mycket ja kan o orkar, det vet mina vänner o släkt o mor.Min dotter är 18 år.Jag är 45. pappan är 44 år

Du måste göra klart fför dem att de inte kan behandla dig så. Mitt tips är att antinge kasta ut dottern eller flytta till något eget... Har du någon som kan stötta dig??? Försök annars hitta någon. Säg ifrån!!
Svar på tråden Jag är så arg!!!