• LunarKnight

Snälla hjälp! jag älskar denna kvinna och vill förstå...

Hej!

Efter några år efter min separation har jag äntligen träffat någon som har fått mig att vilja vara med någon, jag valde att inte träffa någon för att prioritera mina barn under den tiden och mig själv, inte ta några snabba beslut pga ensamhet utan när jag gjorde det var för att det var någon värt det.

Nu finns den personen, hon är fantastisk och en underbart människa men efter ett tag insåg jag att jag är den enda som kramas och pussas när vi är ute eller hemma, alltså, den där spontan kram, puss eller kiss kommer aldrig from hennes sidan...det kan kännas lite tråkigt framför allt när jag ser hur hon pussar sina djur och kramar dem....det är inte att jag blir svartsjuk av ett djur utan undrar varför skillnaden?...kanske kommer med tiden?...vi har haft ihop i 9 månader

Men okej, den saken som är svårare att hantera är att hon inte gillar att kramas i sängen när hon sover, vi har sex utan problem men så fort hon sover om jag kommer i närheten och vill krama henne hon bara knuffar mig och gömmer sig under täcken...hon sover ju, tror inte att hon gör det medvetet

Pratade med henne om allt detta, inte arg utan som något viktigt för oss...hennes förklaring är att hon har alltid varit så där "kramigt", inte så fysisk.

Men jag ser hon är annorlunda med sina djur så jag undrar om det kan ha att göra med något gamla förhållande.

Jag blir bara så sårad när hon knuffar mig så där...när man får aldrig en puss och kram...man känner sig så kanske oviktigt, man måste alltid leta efter den närheten

Jag älskar henne!!! och vill veta hur kan jag hantera detta, jag vill inte förlora dig pga okunnighet från min sida eftersom fortsätter jag tjata/visa att jag blir ledsen pga det kommer hon att bli trött å mig för eller senare.

Jag har barn efter separationen (6 och 4), hon har inga barn, vi är båda vid samma åldern ( 35-36)

Tack för hjälpen i förhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-11 09:19
    "den där spontan kram, puss eller kiss kommer aldrig from hennes sida"

borde vara
    "den där spontan kram, puss eller kyss kommer aldrig från hennes sida"

:)

mmmmh man kan inte redigera direkt ser jag, men okej, hoppas att det går att förstå :S

• Svar på tråden Snälla hjälp! jag älskar denna kvinna och vill förstå...
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Du älskar henne och är väldigt angelägen att ni skall ha det bra så jag tycker det är helt naturligt att du vill vara nära henne och visa din kärlek. Jag tycker att du skall satsa på att verkligen lära känna henne som person och intressera dig för henne. Hon kanske har erfarenheter i sitt liv som gör henne lite otrygg och osäker. Det är viktigt att du förstår hennes behov och vad som präglat henne i hennes liv. Se det som spännande att ni lär känna varandra mer för då kommer ni närmre varandra. När ni pratar med varandra så skapar ni också en vana vid att prata med varandra, lyssna och förstå varandra. Att du  "tjatar" visar bara att du vill något och att hon är viktig för dig så det kan du förklara för henne.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Snälla hjälp! jag älskar denna kvinna och vill förstå...