Inlägg från: Miranda |Visa alla inlägg
  • Miranda

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Så blev det äntligen lite rejält med snö i Lund också så man fick testa snökörning . Det gick ganska bra tycker jag. Där vi bor är snöröjningen inte den bästa så det var jättejobbigt precis i början. Uppförsbacke också (puh). Körde med stora hjulen framåt, men de små hjulen blev heeelt igenkorkade och funkade mer som medar . Sedan tycker jag det är jättejobbigt att svänga vagnen med de små hjulen bak (de var låsta). Blev superirriterad.

Så efter denna första promenad i snö har jag dragit följande slutsatser:
    - De små hjulen funkar bra även i rätt djup snö
    - Kommer det vallar och jättedjup snö så tippar man vagnen och kör på de stora bakhjulen en stund
    - Himla bra med regnskyddet när snön vräker ner. Bebbe är helt skyddad och dessutom djupt fascinerad av scenariot (bild finns i galleriet)

Finns det förresten någon som har testat "skottkärrekörning"? Alltså att ta av de små hjulen helt och hållet. Idag hade det nästan varit bud på att testa det.

• Miranda

Hm, på första punkten ska det stå:

- De små hjulen funkar bra FRAMÅT även i rätt djup snö

• Miranda

Oj, länge sen jag var inne i denna mysiga tråd.

soffan: håller med om att det är mycket smidigare utan skötväska på handtaget. Jag har kört med en hemsydd skötväska i varukorgen (eller varupåsen kanske man ska säga) tidigare. Nu har jag köpt en liten nätt Camilla Marteliusväska (med bullterrier på ) att hänga på handtaget, så att man har ett lättåtkomligt ställe för nappflaska, matburkar och extrablöja. Himla nimmt nu när man flippar över handtaget stup i kvarten beroende på snön. Jag har också en nätkasse att hänga på vid behov.

• Miranda

Jag är förresten himla sugen på en grön åkpåse till min oranga frog. Skulle inte DET vara coolt? Fast maken får väl spel

• Miranda

Blue Vapor: vill tipsa om att det finns några väldigt trivsamma ergonomiska selar. Vi har en som heter Patapum som vi är jättenöjda med. Man kan bära både på magen och ryggen, dock ska barnet vara några månader (ca 4-5) innan man börjar med den här typen av sele. Bild finns i galleriet. Ergo och Sutemi är liknande selar men Patapumen är billigast (det var den iaf då vi köpte vår).

• Miranda

isamamma: du kan kika in hos mig för att se hur jag satt reflexerna. Syns hyfsat hoppas jag. Jag har två fram, två bak och en på varje sida. Dessutom har maken satt på mini-cykelljus på varje sida så man syns riktigt bra i mörkret. De är så små och rätt diskreta, annars gillar jag inte heller för mycket krafs.

• Miranda

isamamma: tack för det *rodnar lite*
    Tyvärr finns det knappt nån tid för pyssel längre. Sonen kör hårt med mammsen dessa dagar

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III