Inlägg från: Eofrysina |Visa alla inlägg
  • Eofrysina

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Hej Tjejer och God Jul!

Nu har Hilde handlat en röd Gecko. Till den köpte jag åkpåsen och ett parasoll också. Totalt tjänade jag strax över 1500 kr på att köpa detta i Holland, mot att handla i Sverige. Vi testade att packa upp allt när vi var där och sätta ihop vagnen. Vi blev väldigt glatt överaskade över alla små fiffiga finesser som vi upptäckte då. Verkar som tillverkarna har tänkt på det mesta.

Redan första dagen vi gick ut på stan så såg jag bara en massa Bugaboo vagnar. Bara någon enstaka vagn av annat märke. Jag passade också på att gå till en massa babyaffärer med min syster. Det finns ju så väldigt mycket fint till baby där, mycket finare saker än i många svenska barnaffärer. Priset är iofs ganska högt på det mesta... så man får välja med omsorg

• Eofrysina

Jag har också familj i Holland Min pappa och min syster, plus en hel massa kusiner.

Jag föll som en fura för alla fina barnmöbler. Jösses vad mycket sött det finns

I Julklapp fick vi en cremevit spjälsäng med mörka trädetaljer, jättesöt. Till den finns jättefint skåp och skötbord/skänk med väl tilltagna mått. Fast skulle jag handla det skulle jag bli halvt ruinerad Jag får nöja mig med spjälsängen.

• Eofrysina

Sådana där grobags tittade jag på i Holland, men de var definitivt inte så dyra som på inreda.com. Tror de kostade ca. 400-500 kr. Jag kollade på något liknande som hade två byxben.

• Eofrysina

PinkBabe, jag har inhandlat en Gecko. Det är inte så himla stor skillnad på Cameleon och Gecko såtillvida man inte gillar att byta färg osv. Geckon kostar ca 6900 kr i Sverige och ca 1000 kr billigare i Holland. Jag tyckte personligen att Geckon var snyggare än Cameleon... det var därför det blev en sådan.. sedan frågade jag iofs en del på den här tråden också och kom fram till att man nog kan använda båda modellerna lika länge, trots att Geckon är några centimeter kortare, det avgjorde för mig. Nu har jag bara så himla lång väntetid på att få använda den... hi hi...

• Eofrysina

När jag var i Holland över julen såg jag massor av BB, speciellt Cameleon.

Jag såg väldigt många av dem med för mjuk fjädring inställd, men när jag pratade om testet så hade ingen jag träffade hört om ngt sådant problem på vagnarna.

• Eofrysina

82an, kanske är ide att sälja den utomlands istället.

t.ex. här www.marktplaats.nl/ Holländsk sida där Bugaboo står högt i kurs.
    eller på e-bay

Utomlands har de ju fortfarande väldigt högt andrahandsvärde.

• Eofrysina

Maj bebis, jag föll också för Geckon. Har inte fått barn ännu så jag kan inte säga hur den är att använda ännu dock. Jag frågade på den här tråden före mitt köp angående hur länge barnet kan åka i Geckon och fick svaret att den troligen funkar fram till treårsålder.

Jag gillade utseendet på Geckon och var inte alls förtjust i fleecen på Cameleon.

• Eofrysina

Mamma2001 jag köpte åkpåse till min röda Gecko samtidigt som vagnen. Åkpåsefärgerna är lite annorlunda till Gecko och Cameleon, åtminstone vad gäller den röda åkpåsen, där fanns två röda nyanser. När man beställer från nätet bör man nog kolla noga att det blir rätt. HAde inte damen i affären hjälpt mig hitta rätt påse hade jag nog helt enkelt trott att det bara var att välja ett paket som det stod rött på.

• Eofrysina

Mamma2001 en sådan där vagn har min syster Fast hennes är från 1950-talet och är i perfekt skick. Kan väl tillägga att den funkar utmärkt för henne eftersom hon inte behöver åka bil eller buss med den. Till resor har hon en annan vagn som är mycket smidigare. bor man i ett hus där ytterdörren ligger i gatuplanet och parken är rakt utanför så funkar sådana där slagskepp jättebra

• Eofrysina

Mamma2001 den skulle aldrig funka för mig heller Tycker det är väldigt fräckt av syrran att ha en sådan. Hon behöver ju aldrig göra några lyft med den, hade hon behövt göra det skulle det aldrig funkat.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III