• Milda

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här är en till som varit ute i snöstormen. Gick min vanliga långpromenad på morgonen då det inte var plogat något. Det gick faktiskt över förväntan. Trots att det var säkert 10cm nysnö gick det fint att köra med dom små hjulen olåsta det mesta av vägen och det blev inga snöklumpar under framhjulen. Ett tag vände jag dock styret och körde med dom stora fram, då gick det mycket bättre. Man vinner ju så mycket på att vagnen är så lätt. Jag kom ihåg att jag kämpade en del med min Teutonia Mistral förra året när det var som värst väder oxå. Men jag måste erkänna att lite trögt var det och kan nog konstatera att Bugaboo inte i första hand är en snö- och vintervagn men eftersom vi har kanske 2-3 veckor sammanlagt med sånt här väder i Göteborg så finns det kvaliteter med vagnen som är mycket viktigare tycker jag. Fast jag hade inte köpt Bugaboo om jag bodde i norra Sverige, då hade det nog blivit en UJ.

• Milda

Min dotter är 1,5 år och hon sitter i en OTH åkpåse ofta med en filt över benen utan att jag tycker den är trång. Vi har en Frog. Tvärtom sitter hon väldigt inbonat och mysigt

• Milda

Snova: Jag tycker det har funkat bra i snön. Är ute och går långpromenad varje dag. Visst är det lite trögt i lössnö men vagnen är så lätt så det funkar ändå. Vänder man styret och dom stora hjulen hamnar fram går det mycket lättare oxå.

Ja...jag har aldrig fattat vad ni menar när ni skriver att vagnen inte står stilla på bussar och likn. Jag har alltid dragit ner bromsen till max och då står den helt stilla.
    Däremot har jag råkat ut för att vagnen har varit på väg att välta i en skarp sväng då jag haft sittdelen helt upprätt, den välte inte åt sidan utan bakåt mot mig när jag har sittdelen vänd mot mig och styret och ni fattar. Så var lite uppmärksamma där.

• Milda

Frida S: Det är bara på Cameleonten som styret går att höja och sänka. Jag är 1.60 och vi har en Frog och jag har inga problem med att köra den. Isf är det värre för min sambo som är 1.86.

• Milda

Var det någon utav er som var och strollade med sin Cam på Linnégatan idag? Någon som har en beige bas och orange top?

• Milda

uno2: Det verkar ju faktiskt som om testet inte är felaktigt gjort. Hoppas Bugaboo kan göra något åt det. Måste ju hålla med om att man inte kan väga det man lägger i korgen och att den borde klara +1kg.
    Har nog missat lite men någon skrev ju att testet är fel utfört, att fjädringen var ställd på det lättaste. Vem är det som sagt att det är så?

• Milda

Något som jag tycker är konstigt att det har aldrig blivit sådana här starka reaktioner ang ett barnvagnstest någonsin. Dom gjorde ett test på Duovagnar i Vi Föräldrar för ett halvår sedan ungefär och bl a. Emmaljungas och Brios hade enligt testerna allvarliga säkerhetsbrister. Jag tvekar på om dom som äger en sådan vagn får stå ut med sådana påhopp som några här inne råkat ut för. Det handlar nog mycket om skadeglädje. Påhopparna har förmodligen varit väldigt avundsjuka på Bugabooägarna och gärna velat ha en sådan vagn själva innerst inne och nu kan dom riktigt gotta sig åt det här testet.

• Milda

Soffan1: Håller tummarna för er. Vi tog Softyn till dagiset idag och det var nästan omöjligt att köra på vissa ställen. Jag fick dra den bakom mig. Ska bli spännande och se hur Camen klarar det

• Milda

Tummy: Det finns tyvärr inga bagclips till Camen. Det fanns till Froggen men dom passar inte till Camen.

• Milda

82an. Funderar på en Pronto. Verkar ju supersmidig och bra. Använder inte skötväska längre men det kan vara bra att ha lite ordning på grejerna.

• Milda

Här är en göteborgare Har en svart Frog och håller mest till runt Slottskogen och Linné.

• Milda

Nu är det någon som försöker sälja en Vinröd Frog från 03 på Blocket för 6000kr......är inte det lite dyrt? Jag köpte ju min helt ny för ett halvår sedan från USA för 6200kr.

• Milda

soffan1: Bra val
    Samma här
    1) Först - vilken vagn som är ett alternativ till BB (en lättviktare med svängbara hjul) skulle ni köpa: UJ, det var den jag valde mellan när jag tillslut bestämde mig för en Bugaboo mycket pga att den är vändbar. Annars gillar jag UJ

2) För det andra - vilken av de mer traditionella vagnarna skulle ni ta om ni måste
    Säger Teutonia Mistral med 09 crosshjulen. Vi hade den som första vagn och vi var jättenöjda. Tyvärr valde jag en färg som jag tröttnade på direkt och den kändes snabbt klumpig i jämförelse med smidiga UJ och Bugaboo.

• Milda

Lippo: Dig har jag nog sett på Linnégatan tror jag Kunde ju inte missa din fina vagn, jättesnygg var den

• Milda

EllenDellen: Vi har fått punka och sambon lagade däcket med hjälp av vanligt punkteringskit som man har till cyklar.

Undra vem som säljer sin Röda Gecko på Blocket nu? Någon här?

Vi köpte vår Frog från USA. Har köpt alla mina vagnar från utlandet och tycker det är värt det, vi har aldrig behövt lämna in vagnen. Tar gärna den risken för att spara lite pengar.

• Milda

Soffan1: Det är nog Sushibaren Snysop menar. Har jobbat där en gång och ätit där några gånger. Den är god!

• Milda

Elvine: Jag beställde min Frog från USA. Det blev ungefär 1300kr billigare allt som allt.
    Vi hade dock tur som slapp betala frakt. Åker man dit på det så blir vagnen minst lika dyr som hemma om inte dyrare. Hade nog inte chansat igen. Kom på det där med frakten när vagnen redan var beställd och på väg.
    Bästa är ju om du själv tar hem vagnen därifrån eller någon vän/släkting som ska dit.

• Milda

Naomi: Vi har en Frog och min dotter är 80cm lång och väger 10,8kg (18 månader) och hon sitter med åkpåse, overall och mössa med stor toffs utan problem. Räknar med att hon kommer få plats i 1 år till iaf.
    Man kan lasta 4kg i korgen under, samma som på dom flesta andra vagnar. Problemet är att korgen inte är så stor och om man har liggdelen på så är det ganska svårt att komma åt korgen under. Jag brukar bara lägga enstaka saker typ mjölk och fil under och bära resten i en kassa i ena handen. Den är ju så otroligt lättkörd så man kan styra med en hand.

• Milda

Är det någon mer än jag som fått fläckar på regnskyddet. Dom kom nästan direkt och ser ut som mögelfläckar. Har alltid hängt upp skyddet för att torka så det har aldrig legat nerpackat någon längre tid fuktigt. Ser ju sådär kul ut!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III