Inlägg från: katarina77 |Visa alla inlägg
  • katarina77

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Hej hej, nu är vi tillbax från jul firande. Hur är det med alla i bugaboo tråden?? Jag fick mycket nyfikna blickar när vi var på "landet" med min ORNAGE cameleon hihiihi

• katarina77

Jesspeach: Ja det känns ganska kul faktiskt att folk tittar i sthlm här finsn det ju Bugaboo överallt. Fast inte orange iofs *s*

• katarina77

Rhuss: hade han ingen sele på sig? Det har hänt oss i en paraplyvagn då Olle inte hade bälte på sig.

• katarina77

soffan1: Jag håller med. Våran bil fastnade idag i lilla snövallen utanför garaget. Så jag fick gå ut o gräva fram den. *asg* så inte ens motordrivna medel med STORA hjul kommer fram i alla väglag.

Men vad det gäller Bugaboo och dess egenskaper i snö så måste jag säga att jag är impad och nöjd och lättad att den funkar så bra som den faktiskt gör. Ännu en anledning att köpa en Bugaboo *s*

• katarina77

Quibilini: Bara Cameleon vagnen har justerbar fjädring. Man ska ändra den var 4:e kg. Den mjukaste klarar upp till 8 kg (det läget som hjulet kommer i) sen ska man ändra till snäpp 2,3 o 4. Jag kör på snäpp 2 just nu. Oliver väger 9 kg.

• katarina77

snart tre: Oliver var helt förundrad över sittdelen. Vi bytte ganska tidigt. Redan vid 4,5 månader. Han gillade att se sig omkring. På nyårsfesten igår var alla helt förundrade över Ollies vagn och vi satte på regnskyddet på sufett bågarna när vi var ute och tittade på raketer. Oliver hade hörselskydd och han njööööt av utsikten

• katarina77

h04: för oss var det inga problem alls igår. Fast vi hade inte så långt hem. 1 km kanske att gå. Vi njöt alla av promenaden hem i småtimmarna. Allra mest Oliver som låg i vagnen med endast regnskyddet så han kunde se snöflingorna täcka hela vagnen *fniss*

• katarina77

Citymamma: Vi bytte när Ollie var 4,5 månader. Lite tidigt kanske men det passade för oss

• katarina77

Vi ska åka till Spanien för att fira min svärmors 60 års dag i maj Ska bli såååå kul. Ville bara berätta *s* De bjuder oss dessutom vilket är det bästa av allt hahhahahhaaa...
    Men hur gör man med bilstol om vi byter från babyskydd till vanlig stol? Har vi tur får Oliver kanske plats i babyskyddet fortfarande så kan vi ta med den även om vi redan snarst ska köpa en riktig stol

• katarina77

Min väninna som haft en Brio Nova i 2 månader till sin nyfödda dotter och nu när hon testade våran Cameleon belv hon helt såld.

Hon fyller 30 om 1 månad och hennes man ringde mig och ville köpa en Bugaboo Gecko som en extra present. De ska nämligen ut på en resa till Thailand på hennes födelsedag. Visst är det snällt. Så dessa saker sa jag att dom bör ha...

Parasoll (till thailandsresan)
    Åkpåse
    adapters till bilstolen ( dom har en Maxi cosi stol)
    Transportväska

Han undrade om han skulle köpa en röd eller en svart. Då tyckte jag att svart var bäst eftersom den går att matcha med så mycket annat. röd åkpåse och rött parasoll tyckte jag att han skulle köpa.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III