Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Har läst mycket positivt om BB men är lite fundersam över de små hjulen. Är det verkligen lika stabilt som fyra större hjul?
Har läst mycket positivt om BB men är lite fundersam över de små hjulen. Är det verkligen lika stabilt som fyra större hjul?
Vilka modeller på Bugaboo är det som säljs numer? Läste att Frog som ni skriver så mycket om inte finns längre? Vilka modeller är bäst?
Samma här, min man är lång och jag kort. Cameleon alltså... ska kolla! Tack.
Postade detta i en tråd på Väntar barn men där kanske inte ni som redan är föräldrar ser min fråga.
Tråd: Totalpris för en Bugaboo Cameleon
Jag hittar bara prisuppgifter för "grundpaketet" och sen alla tillbehör för sig men eftersom jag är helt grön på bebisar och barnvagnar vet jag liksom inte vad man MÅSTE ha och vad som verkligen är ett sk tillbehör. Därför vill jag gärna veta vad totalpriset för en Bugaboo Cameleon ligger på - ungefär - om man köper de tillbehör som man faktiskt måste ha för att klara sig på ett smidigt sätt.
Qilana: tack för svaret! Finns det nån speciell fördel att köpa just Bugaboo-skötväskan?
Katarina: tack för ditt utförliga svar. Jag har BF i början på maj.
Får jag ställa några "dumma" frågor till? Vad är fördelen med att köpa adaptrar till bilstolen? I vilka sammanhang är det bra att kunna flytta babyskyddet direkt från bilen till chassit? För jag antar att det är så det funkar. Är verkligen HELT grön på både bebisar och barnvagnar...
Och vad är fördelen med att köpa just BB-skötväska? Kan man fästa den på nåt speciellt sätt då eller?
Tack för era svar. Ni anar inte hur hjälpsamma ni är för en som inte har koll alls...
Nu vill jag bara veta var i GBG som man kan köpa en BB Cameleon och även provköra. Ser att det står några affärer högst upp i tråden så jag kanske ska börja där.
Katarina: jag jobbar på Hisingen så det är ju perfekt. Ska åka till Backaplan!
Katarina: det ska jag göra. Hmmm nu började min mamma ställa en massa svåra frågor. Hon ska nämligen sponsra barnvagnen och ställde sig frågande till de små hjulen. Enligt småbarnsmammor på hennes jobb är det svårt att köra i snö med små hjul. Behöver motargument tjejer. Eller ÄR det svårt?
Mamma tyckte också att sitt-insatsen såg väldigt liten ut. Stämmer det?
OK tack för goda argument! Ska bearbeta mamma och även ta med henne på demo.