Inlägg från: MariaH |Visa alla inlägg
  • MariaH

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Vi har en Volvo V70 -02 och där funkar Maxi Cosi Cabrio. På svärföräldrarnas S80 (-02) så är bältet väldigt kort. Det går (men endast i baksätet) och Sofie sitter lite väl upprätt.
    Åk till en affär och be att få prova, det gjorde vi!

• MariaH

Är det någon som använt BBs transportväska vid flygresa? Skyddar den tillräckligt? Vi har sparat kartongen men den är ju så himlans klumpig.

• MariaH

Linnet76 - TACK! Då ska vi nog köpa en. Har nog även bra andrahandsvärde om man bara vill ha en till en resa eller två

• MariaH

Idag tippade jag vagnen och körde på bakhjulen då vägen var moddig och oplogad och det är ju inga problem att göra så heller!
    Ser fram emot att använda vagnen på stranden i maj - och köra på två hjul.
    Hur är det med vagnar generellt på sandstränder? Någon som har erfarenheter att dela med sig?
    Är det fler än jag som tycker att knapparna kan vara lite krångliga att "dra upp/lossa" ibland? Känns som man får rucka lite på dem ibland, och ibland är det hur lätt som helst.

• MariaH

Blue Vapor - trasig ostbåge - hahhahah Härligt!!!
    soffan1 - nej inte bromsen utan de där plupparna man drar i för att fälla handtaget/fälla ihop chassit.
    Snart tre - bra, det bådar gott! Även om jag funderar på att köra enligt BBs two-wheel positition.
    Blir dock lite besviken på att de aldrig visar hur de placerar barnet i vagnen i sin instruktionsvideo. För håll med om att det är lite bängligt med bågen när babyn ska ner i liggvagnen. Och ska man sätta ner barnen i sittdelen innan man lyfter upp handtaget när man valt tvåhjulsvarianten.
    Men, detta är nog bara stora frågetecken tills man övat lite.
    Ha en trevlig lördagkväll!

• MariaH

Är det ingen annan som har tröga knappar (för att svänga över handtaget/fälla ihop chassit)???? För i så fall är det kanske "reklamation".

• MariaH

82an - tack för svaret. Ibland känns det som om måste styret måste vara i ett visst läge för att det ska gå smidigt.

Ni som bor inne i stan undrar ju ofta om det kan vara någon FL:are ni stöter på. De få gånger jag är inne i stan är jag likadan.
    Men varför inte ta en fika tillsammans alla BB:are?

• MariaH

Kitty Shark: Toppentack för bra redogörelse. Ska köpa en väska inför semestern i maj!

• MariaH

Grattis Bengala! Härligt att allt gick så bra till slut även om 24/11 går till historien för er som en jobbig dag!

• MariaH

Sushistället vid Medborgarplatsens T-bana heter Akki Sushi (Folkungagatn 45 tel.nr finns på privatpersoner och inte företag (!!!!???). Supergod sushi och jättetrevliga!

• MariaH

tildan - jag hade precis som du! Och de blev bara fler och fler. Jag mailade en bild till Barnbutiken där jag köpt vagnen. Måste säga att jag tycker de är så himla bra där. Fick snabbt svar där de undrade om jag ville ha nytt på en gång eller om jag kunde vänta tills de fick hem "mitt". Han mailade bilden till Bugaboo oxå.
    Så nu har jag ett regnskydd som det står Cameleont till min Frog (men visst är de identiska? Det passade i allafall perfekt).

• MariaH

magoo - jag har den blå Frog-åkpåsen i sittdelen i mitt galleri om det kan vara intressant att se...

• MariaH

Liten - det beror lite på vilken internetbank du har hur lätt/svårt det är att klara av.
    Iban-kontot är jättebra tillsammans med Bic- (fd SWIFT kod) för det är säkrare att pengarna kommer exakt rätt., det är ofta lägre bankavgift oxå. Enligt SEB kostar en EU-betalning 10 kr (=behöver IBAN+ Bic).
    Kontakta bankens support om du är osäker, de ska kunna hjälpa dig. Du har ALL information du behöver så det ska inte var svårt för dem.

• MariaH

Liten - för att betala med Paypal måste du registrera dig och sätta in pengar på ditt Paypal konto. Det har jag aldrig orkat med utan betalat med kort. Så om du har ett kort anslutet till Visa eller Mastercard skulle jag köra på det.

• MariaH

Milda - både jag och Tildan har fått dessa fläckar. Jag reklamerade (via mail med foto på regnskyddet) till Barnbutiken där jag köpt vagnen och har fått ett nytt regnskydd. Tildan skulle göra detsamma.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III