Inlägg från: murvel4 |Visa alla inlägg
  • murvel4

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Funderar på att köpa en Cameleon, undrar över BB egna åkpåse. Den ser lite omysig ut på bilden (årets modell). Finns det en dragsko överst på den?

• murvel4

snart tre: Din ser jättemysig ut! På BB egna hemsida ser den inte ut så där, och färgen på påsen är densamma utanpå och inuti. Därför undrar jag också om det är ny modell?

• murvel4

katarina77: Har du åkpåsen till Cameleon? Har den dragsko däruppe så att man kan snörpa till den runt huvudet?

• murvel4

Ingen som sett den "nya" BB åkpåsen irl?

• murvel4

Hej hej alla BBägare!

Trots att det är en "så livsfarlig vagn" har jag nu beställt en Grå-svart Cameleon.
    Jag är så glad, längtar verkligen!
    Kan tillägga att jag är 4-barns mamma och köper denna "dyra" vagn även fast jag vet att det inte blir fler barn som kommer att ha den.
    Jag har reumatism och orkar helt enkelt inte lyfta in min Teutonia Mistral i bilen och tycker att den är för tung att dra på. Det verkar dessutom super med adaptrarna som jag beställt till vår Graccostol, slipper man bära på det eländet också! Sedan skadar det inte att jag tycker att BB är grymt snygg! Det enda jag ångrar är att jag inte beställde den redan i augusti när jag började fundera på den. Lillkillen är redan 3 månader, men han kan väl ha liggdelen ett par mån.

• murvel4

Får jag bara fråga angående länken ovan. Om det är samma test som Vi föräldrar har låtit göra får de skriva att det är för VT:s räkning? (Fast det kanke är ett annat test!?)

• murvel4

Snaet tre: OK, fast det är lite fult.

• murvel4

Hej
    Liten och Norrlandsförälder: Jag beställde också från babytrader och fick vagnen i morse Har inte hunnit packa upp den ännu. Har också beställt en grå-svart jag fick min efter 2 1/2 vecka. Tror att det beror på vad de har på lager. När jag ringde sa de att den gråa basen var den populäraste. Nu ska jag försöka sätta ihop den så att vi kan ta en provtur i eftermiddag!

• murvel4

Mina svar:

1) Vagn som är ett alternativ till BB (en lättviktare med svängbara hjul) skulle köpa:
    Mutsy freerider

2) Traditionell vagn, om man måste:
    Teutonia Mistral

• murvel4

Det är fraktfritt att beställa safeman låsen på deras hemsida. Jag ringde och kollade.

• murvel4

Annars kan man som jag skrev beställa dem fraktfritt på deras egna hemsiga för 199 sek.

• murvel4

82an: Vad skönt, stort grattis till nya Camen då!

• murvel4

Jag har en Cam med grå bas och svart top som jag trivs jättebra med. Man kan alltid piffa upp den med röd åkpåse elller färg på skötväskan. Det svarta drar åt sig lite men inte så att det stör tycker jag. Fast jag är även sugen på en röd eller orange topp till våren.

• murvel4

Jag tycker den rosa är jättefin! Har en liten kille nu och efter tre tjejer räcker det med rosa.

• murvel4

snart tre: Bra skrivet, bara relevant information inget tjafs!!!

• murvel4

Jag beställde också min Cam från babytrader, hade även kontakt med pingpong. Tyckte att babytrader var trevligare de svarade direkt på mail och ringde även upp. Tänkte som så att om det skulle vara nåt problen med vagnen så skulle det vara lättare att komma i kontakt med dem. Dessutom hade de snabbare leverans, och jag ville ha vagnen på en gång.

• murvel4

Jag "låtsasbeställde" och då stod det 0 i frakt, men jag vet inte om det stämmer.

• murvel4

Idag i Täby Centrum såg jag en Cam med röd bas och svart topp, vad snyggt det var! Ångrar lite att jag var så feg med grå bas och svart topp. Hmmm måste nog köpa en röd fleece till

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III