Inlägg från: Millimani |Visa alla inlägg
  • Millimani

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Vi fick vår lilla tjeja för två veckor sen och jag har äntligen fått gå ut och köra med min Cam. Men jag tycker nog vi fick en lite dålig start i det här extrema vädret i Stockholm... :) Härom dan var det riktigt tjock snomodd och liiite dum kände jag mig när jag plogade fram med min Cam. Den är ju så lätt också så den slänger ju lite och lever sitt eget liv! Kändes som att alla glodde och de tänkte säkert "Rätt åt henne, där kan hon gå med sin trendvagn..." Men det är säkert bara inbillning. I övrigt tycker jag det gått över förväntan i snökaoset. det är just modden som är lite trög. Jag provade att vända de stora hjulen fram, men jag tyckte skillnaden var marginell.
    A
    nnars känns det otroligt kul för jag verkar vara den enda i hela komunen som har en BB. jag har inte sett en enda här sen jag blev gravid och började tänka på vagnar. Så det är många som tittar och komenterar när man går i Centrum!

• Millimani

Jag tycker också att BB var jobbigare än jag trodde i bilen. Det var faktiskt lättare att packa vår gamla Rocky även om den var tyngre. Nu måste jag först ställa liggdelen på sätet (det är ju så blaskigt på marken) sen ställa in chassit i bagaget, och sen passa in liggdelen ovanpå chassit så det får plats. Det är svårt att inte få skit på liggdelen när hjulen är geggiga.

Lite frågor:

1. Finns det nåt bra sätt att göra rent det silvriga på chassit. Jag har redan fått svarta ränder här och var. Handbromsen har också blivit lite missfärgad...

2.Vad har ni för lås till er vagn?

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III