Inlägg från: izabelle32 |Visa alla inlägg
  • izabelle32

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Hej Alla bugaboo-ägare!
    Jag har en fråga till er. Jag väntar mitt andra barn i augusti och funderar redan på vilken vagn jag ska köpa Är sugen på en Bugaboo Cameleon för jag tycker den är as-snygg men också för att jag har hört att den är lätt och lite och smidig att köra. Då vi bor i stan (Söder) så rör man sig mest i stadsmiljö så därför undrar jag följande saker:

Är det lätt att ta sig upp och ner från bussar, respektive höga trottoarer?
    Tippar den lätt åt ena eller andra hållet?
    Jag är handikappad och har bara en arm så därför får vagnen EJ vara minsta instabil.

Hur är den att köra i snö?
    Fastnar inte se mindre hjulen nu när det är as-mycket snö i stan?

Är den lätt att fälla ihop? Måste man använda tvåhandsfattning?

Vore tacksam för massa tips och svar Vi har en Teutonia Mistral Sport till vår som som har fungerat superbra, den är stadig och bra på alla sätt och vis, visst kan vi köpa en likadan till nya bebisen men jag är sugen på en Bugaboo, behöver bara veta om den skulle fungera för oss.
    Tackar så länge
    //
    Izabelle, blivande 2-barnsmor

• izabelle32

Åh tack alla snälla som svarat!!!
    Det låter faktiskt som om detta kan vara rätt vagn för mig, åh vad glad jag blir!!!
    Skönt att höra att den är enkel att få upp på buss och inte ostadig, jag skulle hellre döda mig själv än att råpka välta med lilla bebisen i vagnen Åh vad hemskt!
    Ska gå till Barnbutiken på Söder och fråga om jag kan få klämma och känna lite på dom för man får väl tyvärr inte provköra dom?
    Sen är det väl beställningsvara?
    Hur lång tid tog det innan ni fick era vagnar?
    Tusen tack igen!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III