Inlägg från: snoopy1 |Visa alla inlägg
  • snoopy1

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Man får provköra Cameleon på Bonti i Stockholm (Nortullsgatan). Jag gjorde det i höstas (tog med den för att se att den passade i hissen).Förresten är det någon som vet om det finns en lattehållare för Bugaboo? Har hört ryktas om att det ska finnas en sån men har inte hittat den.

• snoopy1

Det står i bruksanvisningen att man inte ska ha dem i sittdelen förrän de är sex månader. Vi bytte när vår son var fyra och en halv eftersom han bara ville sitta upp i liggdelen. Har funkat jättebra.

• snoopy1

Liksom anna28sthlm köpte jag min cameleon på ping-pong. Jag fick den för ungefär samma pris (7000 inkl åkpåse). Däremot fick jag den snabbare, de sade att det skulle ta sex veckor men den kom efter bara tre. Ett tips om ping-pong, ring dit så går det fortare (de var dåliga på att svara på mail, i alla fall den svenska).

• snoopy1

Min sambo är 195, på cameleon kan man förlänga styret så det har inte varit några problem.

• snoopy1

Alla Bugabooexperter! Har själv en cam som jag köpte i september förra året. I fredags var jag ute på promenad med min granne som har en frog. Vi jämförde vagnarna lite och bytte för att testa om det var någon skillnad. Vi tyckte båda att min cam var lite "rangligare", vi försökte lista ut varför. Då såg vi att framhjulen på camen "vobblar" lite mer än på frogen. Vet ni om de ska göra det (det kanske beror på fjädringen), eller ska jag kolla upp det? Bebisen väger ca 9 kg och har fjädringen inställd ungefär på mittersta inställningen. Har inte besvärats av det tidigare, antar att det är för att man vänjer sig. Vi tyckte också att camen "drar" lite mer när man åker på ojämt underlag (typ lite sluttande). Camen kändes mer lättstyrd och nättare (trots mer vikt i vagnen) överlag annars.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III