Blue Vapor: Oups, kritisera Bugaboo är visst som att svära i kyrkan
Jag fattar inte varför det är svårt att godta ett test. Hur vet du att det utfördes felaktigt? Cameleon klarade inte uthållighetstestet som testas enligt EN 1888:2003. Normalt ska en vagn klara 7200 cykler, Camen klarade inte mer än 3000. Lite bättre marginal borde väl konstruktionen ha. Camen är nyare än Frogen och har en annan hjulupphängning, det kan vara en förklaring till at det ännu inte hänt någon likande olycka IRL.
Snysop: Att testa vagnar lika och på samma sätt ingår i de flesta standarder -annars vore det inte ett obereonde test. Hur trovärdigt är det om Bugaboo utford sina egan tester
Tycker liksom ni, att det mycket tjafs i den här tråden om det här testet. Men ibland kanske vi Bugabooägare får lyfta blicken och försöka inse fakta.
Jag älskar min Frog men det första jag tänkte när jag provade vagnen -oj, vad veka framhjulen ser ut. Det är den klart mest underdimensionerade delen på vagnen. Jag förstår inte varför man inte valde lite kraftigare hjul. Efter tre månaders körning är mina framhjul rätt slitna men gudskelov är det inet spruckna - än.