Inlägg från: glasbubblan |Visa alla inlägg
  • glasbubblan

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Nu har jag en (lagom kryptisk) fråga till tråden som alltid har svar: När ni köpte er Cameleon, vilket material sa säljaren att den är tillverkad av?

• glasbubblan

Oj... jag menade alltså chassit... sorry!

• glasbubblan

Pixibelle, du verkar ha koll Till mig sa säljaren att det inte fanns en enda detalj på denna vagn som är gjord av plast. Någon som kan bekräfta eller dementera?

• glasbubblan

Pixibelle, jo, han menade chassit och sa bestämt att den här vagnen är så himla bra eftersom den inte innehåller en enda detalj som är av plast - allt är av aluminium och nylon. (Å andra sidan är väl nylon en typ av plast?). Nåja, vagnen är köpt för länge sen och jag har fullt förtroende för den. Tyckte bara att det var konstigt, med anledning av alla tester som varit på sistone, att det heter att "plasten går sönder", när jag fått förklarat för mig att det inte finns någon plast i denna vagn... Men det kanske bara är jag som är petig med ordval... Har inte hittat nånstans i instruktionsboken där det står vad denna vagn är gjord av... Är mest nyfiken bara. Inget som står och faller med vad det är för material... Säljaren fick det bara att framstå som att vagnen är helt ensam om att vara gjord av det den nu är gjord av... Fast han försökte kanske bara bemöta mitt argument att den "ser lite plastig ut"...

• glasbubblan

Undrar då hur nylon står sig mot andra typer av plast, och vad är det då för plast på andra vagnar... Vad är "vanlig plast" för typ av plast då? Och varför skulle nylon vara bättre än något annat? Är nylon möjligen mer köldkänsligt än annan plast?

Herregud, sitta och filosofera över plast... jaja... får väl skylla på bf+1 eller så...

• glasbubblan

Hehe... det här blev ju nästan riktigt roligt...

"Allt det som ser ut att vara "plast" på chassit, är alltså "nylon", som förvisso också är en typ av plast."

Hehhheeee det här kan ju bli riktigt djupt!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III