Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Milja: Men det ÄR väl liggdelen... eller ser JAG tokigt?
Milja: Men det ÄR väl liggdelen... eller ser JAG tokigt?
Milja: Inte alltid lätt med upp o ner, bak o fram, sitt och ligg... hi hi!
Vad har alla BB-ägare på agendan idag då? Själv väntar jag på att lilltjejen ska vakna, äta och sedan ska vi promenera (i snön med BB - ve och fasa, hur ska det gå? Hihi!) och hälsa på min farmor och farfar. Ett besök av en bebis gör dem alltid lite piggare av någon anledning...
Pixibelle: Jag gick in på hemsidan men kunde inte öppna det som stod om testet. Vill du ge en kort resumé?!? Blev så nyfiken!!!
Pixibelle: Aha, bra att veta. Tack för det!
Övriga (och Pixibelle naturligtvis): Jag tillhör dem som är inne här och kollar läget med jämna mellanrum men inte själv är så aktiv. Har själv en Cameleon och är helnöjd som så många av er andra. Nu när jag läste några sidor bak såg jag att ni diskuterat reflexer och tänkte bar berätta hur jag har gjort (om någon är intresserad).
Jag köpte några rullar reflexband som är avsedda att sy på kläder (finns bl.a. på Åhléns), kilppte till lagom långa bitar och fäste med dubbelhäftande tejp längs metallstången mellan hjulen både fram och bak (eftersom jag ibland vänder över styret) samt på de platta metalldelarna (sidorna på chassit). Det syns nästan inte alls i dagsljus men jättebra i bilstrålkastarljuset i mörker. Låter kanske som att jag överdrivit lite men jag är ute och går en hel del i mörker nu på vintern och har fått kommentarer om hur bra jag syns. Det finns väl även färdig reflextejp man kan sätta på men jag har inte hittat någon som funkar lika bra och som dessutom är så diskret i dagsljus.
Ja, så gjorde jag...
Lilla Sanna: OK, det är ju ÄNNU bättre. JAg hittade inte några när jag behövde dem, och nu vore det ju fånigt att byta. Men bra för dem som inte redan gjort det. För nog vill vi att våra tjusiga vagnar ska synas även i mörkret!!!
HEJ!
Läser med jämna mellanrum att någon/några av er haft vagnen inne på service. Hur ofta gör ni det - något rekommenderat från tillverkaren eller bara "något man kan göra om man vill"? Gör de det i barnvagnsaffären?
Aldrig hade jag trott att det här med barnvagn kunde generera en så massa frågor..
´Blue Vapor: Vet inte vad rekommendationerna säger (om det finns några) men vi har haft en lite, ganska "tunn" (alltså inte så mycket stoppning i) kudde till Alva. Fast man behöver väl inte. Det är väl bara jag som tycker att det verkar skönare så...
Blue Vapor: Ja, det är klart att det är för huvudformen också kanske - en kudde ÄR ju faktiskt ofta mjukare än en madrass. Det är förstås därför som Alva har ett så fantastiskt välformat och perfekt huvud!!!
Nu väntar sängen. Babysim (nästan omänskligt) TIDIGT imorgon. HU! God natt på er!
Länge sedan jag var inne på denna tråden, hej alla BB-kompanjoner. Ser att ni diskuterar regnskyddet. Själv satte jag på det på fel håll första gången men när man väl vet hur det ska sitta tycker jag det är minst lika smidigt som andra "one fits all"-regnskydd. Och trevligt at det är genomskinligt också så man ser bra in i vagnen.
Nästa gång det snöar ska jag nog bädda ner min lilla princessa, ta av sufletter och sätta på regnskyddet, så kan hon ligga där och se snöflingorna falla mot henne. Hoppas hon tycker det är lika mysigt som jag tycker att det låter!