Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
jag har varit inaktiv på denna tråden ett tag nu.... tog ett tag innan jag ens fattade att det hade startats en ny tråd (del 3)... får väl skylla på att jag är höggravid och allmänt förvirrad just nu
Vår cam står iaf i hallen och väntar på vår lilla bebis som kan komma när som helst (bf 26 jan eller igångsättande en vecka efter)!
Intressant det där med testet som gjorts, här (i Schweiz) har vi inte hört något om att BB skall vara osäker... Följer man inte instruktionerna på en vagn (eller vilken som helst produkt) är det väl klart att den kommer att gå sönder förr eller senare eller inte fungera som tänkt!? Duktigt alla ni som har skrivit och ifrågasatt testet och begärt svar (som jag förövrigt ser fram emot att läsa)!
Tycker också det är konstigt att vagnen som enligt barnvagnsaffärerna här har flest nöjda ägare och minst antal reklamationer samtidigt blir total ratad i svenska medier! Har aldrig hört någon klaga på en BB (mer än på småsaker, men det har med med praktiska saker att göra som tex varukorgen är för liten/svår att packa i med liggdelen på osv inte säkerhetsmässigt) och det gör ju att man funderar över om detta testet verkligen är pålitligt! För en sak är säker: jag litar mer på ägare som använder vagnen dagligen till det vagnen är tänkt för, än på ett test!