• Halin

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Hej alla!

Jag väntar barn till sommaren och är såå sugen på att köpa en Bugaboo men jag har en fråga till experterna här: Någonstans läste jag att Bugaboo inte funkar så bra om man är kort. Är det någon som har erfarenhet av det? Jag är 153 cm lång (kort...).

• Halin

Helena75 - tack, det ska jag göra. Tur att jag jobbar ganska när barnbutiken på söder. Ska se om jag kan övertala min sambo att vi går dit idag. Hoppas verkligen det funkar för nu har jag ställt in mig så på en BB att det skulle kännas trist att tänka om.

• Halin

Hej Bugaboo-ägare! Imorgon är det stora insäljningsdagen av BB för min sambo

Själv är jag helt övertygad om att det är den vagnen vi ska ha till vårt lilla pyre som kommer i sommar och har redan börjat fundera på färger (kärt besvär). En liten detalj återstår dock och det är alltså att få min sambo lika övertygad som jag är. Inte så att han är negativ nu men han tycker att vi ska kolla runt och inte snöa in på en vagn direkt. Imorgon ska vi alltså ut på stan (Sthlm) och få vagnen förevisad så att han får se alla finesser. Vad har ni för erfarenhet av de affärer i Sthlm som säljer Bugaboo, som ni förstår letar jag efter någon som har väldigt trevliga och "säljande" säljare. Har varit på Barnbutiken på söder innan men tyckte säljaren där var lite oengagerad.

• Halin

Hej alla!

Tack för tipsen om tillmötesgående BB-säljare. Jag och sambon var på Haven igår och allt gick enligt planerna - han blev också fast Visserligen gruffade han lite om det snålt tilltagna lastutrymmet (vilket är en nackel, det måste jag hålla med om) men han insåg också att fördelarna övervägde. Så nu återstår att välja färg (det blir en cameleon så det finns ju en del att välja på). Jag hade helst velat ha grå/svart med röd åkpåse eller grå/röd eller grå/grön men det verkar som om han helst vill ha en grå/blå så det lutar åt att jag ger med mig där (är så glad att han är engagerad i valet överhuvudtaget och jag tycker den grå/blå är helt ok). Vi vet inte vilket kön vi väntar men jag tycker den blå fleecen funkar både till pojke och flicka.

• Halin

Jag har en fråga till. Tänkte köpa vår BB från pingpong-online, verkar ju bli billigast eftersom åkpåse ingår, men när man klickar på BB-loggan på deras hemsida står det att de inte hr försäljning via Internet. Hur har ni andra gjort som handlar därigenom?

• Halin

Jag funderar på de två cammar som finns på Blocket. För båda står det ju att kvitto finns så då lär de ju inte vara stulna?

• Halin

Bra poäng, Liten i magen. Jag satt faktiskt och kollade på Pingpong i helgen, tror att det blir därigenom faktiskt. Har du haft någon kontakt med dem innan så du vet hur de är att ha att göra med?

• Halin

Liten i magen: tack för tipsen! Jag ringer dit så fort vi har bestämt oss för färg... Vilken färg ska ni beställa?

• Halin

Nu har jag beställt en Cam från pingpong Längtar tills den kommer!!!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III