Inlägg från: Liten i magen |Visa alla inlägg
  • Liten i magen

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Skulle ju absolut inte köpa en såhär dyr vagn men nu hänger jag här med mina frågor i alla fall... Detta kan ju bara sluta illa :0)

Vad är det för mått på vagnen i bredd? Har superliten hiss!

Vad kostar det ungefär m. sittdel, liggdel påse och så totalt? Tycker det är svårt att fatta vad som ingår.

För 8700kr får man bara sittvagnen då?

Är klädseln avtagbar och tvättbar?

Tacksam för svar på alla mina frågor!!!

• Liten i magen

Vad skiljer egentligen cameleon mot gecko?

• Liten i magen

Tack så hemskt mycket för alla svar hitills!!! Jag är lite jobbig och kommer med en fråga till:

Såg att man kunde köpa en bugaboo cameleon för 7700 på barnbutiken men att det tillkommer 1000kr för fleecetop. Är denna fleecetop ett tillbehör som man måste ha eller bara en ytterligare lyx?

• Liten i magen

Fy vad dåligt! Men då gör det ju ingen skillnad att beställa där. Kan ju lika gärna köpa i Göteborg i så fall. Känner mej lite snål men det är tråkigt att inte åkpåse och varukorg ingår för det priset! Tror att de lägger på en del på priset men å andra sidan kan man ju inte köpa billigare nån annanstans. Fast att det är en bra vagn är ju inget snack om saken!

• Liten i magen

Kan man få "toptyget" i bastyget istället? Tycker bastyget känns lite bättre än fleecetyget.

• Liten i magen

Majbebis och ni andra som beställt från ping-pong!

När man kollar på ping-pongs hemsida på bugaboo står det att det inte går att köpa över internet. Men ni har ändå gjort det eller?
    Fick ni mejla och fråga och sedan ringa och beställa eller hur gick det till?
    Ingick åkpåse i priset och vad fick ni betala?
    Hur lång leverans?

Ni som beställt från babytrader:
    Vad fick ni betala? Vad ingick i det? Hur lång leverans?

Jag undrar oxå om något vet hur det blir med 4års garantin på framhjulen som bugaboo ger till kunder i Sverige?

Många frågor blev det, hoppas någon kan ta sig tid att svara. Hade ju bestämt oss för att inte ta en bugaboo men helt plötsligt vill min man ha en sådan och då kanske det är bäst att tuta och köra. Tror jag kanske ångrar mig om jag köper en annan lite billigare vagn!

• Liten i magen

Nu har vi äntligen bestämt oss! Det blir en bugaboo TJOHOO!!!

Nu är det bara det besvärliga (men roliga) färgvalet...svårt!
    Vi vet inte vad det blir för kön och vill ha något netutralt. Min favvis är den rosa annars. Har bestämt oss för sandfärgad fleece. Nu den stora frågan, ska vi ha mörkgrå eller sandfärgad bottentyg? Hur ser det egentligen ut med sand och sand? Det är ju lite olika nyans på bastyget och fleecen, blir det fult?

Vad tycker ni om bugaboos skötväska? Bra eller dålig? Värd sina pengar?

Hur mycket har ni använt parasollet, om ni ens har det? Behöver man det?
    Vi får ett sommarbarn.

Tack alla snälla ni som tar er tid att svara på alla mina frågor!
    /en blivande bugaboo-ägare!

• Liten i magen

Stargirl!

Kan man byta färgen på locket? Va bra. Men ett nytt lock är inget som ingår om man vill ha ny fleecefärg till vagnen, eller? Vad kostar ett nytt lock?

• Liten i magen

82:an!

Jag kanske var lite otydlig. Jag menade lock till skötväskan. Stargirl skrev man kunde byta locket på den. "Locket" till vagnen ingår naturligtvis, men du kanske oxå pratade om skötväskan... Nu blev det rörigt!

• Liten i magen

Nu är jag har igen och velar som tusan! Inte på att köpa camen, det är klubbat, men färgen...

Vi vet inte om det blir tjej/kille. Vi har 2 ljuslånghåriga katter. De ska såklart inte få ligga i vagnen men katthår syns väldigt tydligt på fleecen om vi tar för mörk färg, tyg blå el. svart. Därför vill vi ha lite ljusare fleecefärg. Åkpåse ingår i priset och finns i färg; grön, svart, röd och sand.

Alt 1: Tänkte att man kanske skulle köra på en sandfärgad fotsäck (av samma håranledning) och en sandbotten men vad ska vi då ta för fleccefärg?
    Alt 2: Annars kan vi ju köra svart botten m. sandfleece och sandåkpåse. Men det blir kanske lite konstigt med sandfärgad fleecepåse när/om vi byter fleecefärg på vagnen?
    Alt 3: Vad tycker ni om kombinationen sandbotten m. röd fleece och sandåkpåse? För flickigt?
    Alt 4: Har ni någon annat bra förslag på kombinationer som skulle passa oss?

Behöver verkligen smakråd! Jag älskar min man men han är helt inkompetent när det gäller färg och smakråd!

(Varför finns inte fleecen i turkosblå- vill ha!)
    Tack alla som svarat på mina tidigare frågor!!!!

• Liten i magen

Kanske ska tilllägga att jag har väldigt svårt för pippigul och mannen väldigt svårt för orange!

• Liten i magen

Milja: det låter jättesnyggt! Men är lite tveksam till svart åkpåse, man kanske lägger på golvet och så, då syns ju hår och så lätt. Men å andra sidan kan det ju vara bra att se så man kan ta bort...

Fler förslag önskas fortfarande!

• Liten i magen

Marvelina: Jag menade grå, fast den är ju så mörkgrå att den typ är svart. Min favvis är den rosa oxå men känns inte riktigt bra till båda kön. Ett tråkalternativ vi har är sand/sand med sandåkpåse och sen byta fleecen till rosa om det tittar ut en tjej. Då kommer ändå åkpåsen i sand att passa in. Men det förslaget är kanske jättetrist?

• Liten i magen

Snart tre: Ja jag har funderat på rött oxå. I min fråga längre upp så undrade jag om rött och sand blir för flickigt till en pojk. Vad tycks?
    Rosa till sand tycker jag är superfint men även om man inte vill falla in i stereotypen känns det inget kul om alla säger; Åh vilken söt tjej om man får en kille!

• Liten i magen

Isamamma: låter snyggt. Mörkgrå och rött blir sportigt inte alls tjejjigt! Tänker lite på samma sätt att jag vill ha åkpåsen i samma färg som bastyget så att den passar oavsett vilken fleece som sätts på. Kul att du tyckte sand/sand ser exklusivt ut. Kanske inte så dumt ändå..

• Liten i magen

Tack alla söta rara!

Måste sticka nu, kikar in lite senare och ser om fler förslag dykt upp. Tror det lutar åt sand/sand just nu... Eller sand/röd... eller... Nu velar jag igen...

Hej och tack!

• Liten i magen

Halin & Milja:

Istället för att köpa begagnat på blocket för 7000, varför inte beställa en helt ny från pingpong. Ny cameleon för 774euro inkl. åkpåse, framktfritt hemskickat till dörren. Blir ca 7300kr och då får du garanti som gäller...

Ett litet tips bara, vi ska beställa idag!

• Liten i magen

Halin:

Har inte handlat där själv tidigare men har på många andra sidor sett folk som gjort det och som varit nöjda (alltså handlat allt möjligt därifrån, inte bara bugaboo).
    Har haft mejlkontakt med pingpong och ska ringa idag eller imorgon. När jag skickat mejl till den tysk/engelska mejlen har svar kommit samma eller följande dag men på den svenska mejlen får man vänta alldeles för länge. Råder därför att använda tysk/engelska mejlen så man slipper vänta.

Än sålänge är jag nöjd med deras service, har fått bra och trevliga svar på mina frågor. Hoppas jag fortsätter vara nöjd efter jag beställt också!

• Liten i magen

Efter mycket velande har vi bestämt oss för en helt sandfärgad. Kanske lite småtråkigt men vi tycker det är stilrent. Funkar inte med mörka färger hos oss så vi tog en ljusare. Hoppas på fler färger att byta till såsmåningom t.ex. turkos eller olivgrön som blir fint till sandbasfärgen.

Lycka till med färgvalet, svårare än man tror!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III