• Liten

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Kikar in hit.. Har just fått klartecken av sambon att köpa en Bugaboo Cameleon! Han som egentligen är helt mot vagnar.. Men han lovade mig en vagn till nästa barn, och en vagn till nästa barn ska det bli! Tur att det är 9 månader dit så att man hinner spara..

• Liten

Jag har fått ihop pengar!! Så nu blir det att köpa vagn. Men var är bästa stället att köpa ifrån?
    Norrlandförälder, såg att du köpte från den där engelsk/holländska (var det väl?) sidan, gick det bra? Hur mycket billigare blev det än att köpa i sverige?

Förlåt att jag kommer inklampande mitt i era diskussioner, men jag är så exalterad!

• Liten

Tack för svaren! Ja, jag bor ju i Eskilstuna så det är ju knappast långt till affärerna... Får nog åka in till sthlm och köpa där, vill ju dessutom till Haven för att shoppa kläder åt henne, såå..

• Liten

Norrlandsförälder: Hmm.. Nu gjorde du mig tveksam.. 1500 är ganska mycket pengar när man inte har några... Men samtidigt så vill jag ju ändå in till stan.. Åh, beslutsångest igen! Jag blir galen på mig själv.

Hur lång är leveranstiden från Babytrader? Har du fått din vagn än? Ingår fleecen i det priset du sa?( alltså inget extra, utan bara ett så att man inte bara har grundklädseln)

• Liten

Har lite beslutsångest kring vilken modell jag ska köpa.. Någon som har lust att hjälpa mig?
    Älskar Cameleon för färgerna och det höj- och sänkbara handtaget.
    Men Geckon är snyggare i sig, stilrenare. Och billigare..

Kommer bara att använda vagnen som ett komplement, min dotter är ett sjalbarn och jag har som avsikt att låta henne fortsätta vara det, men ibland är det ju skoj att vara snygg också (svårt att klä sig snyggt när man ändå ska vira in sig i 5m tyg ) och jag tror att det skulle vara skoj för henne att testa något nytt.

Hur högt är Geckons handtag? Jag är bara 158cm lång, så ställbart handtag är ju ett måste om inte Geckon är låg nog.

• Liten

82an: Jo, det skulle man ju kunna göra.. Fast jag är lite anti begagnade saker.. Gillar att känna att det är nytt och fräscht och _mitt_... haha, girig.
    Pengarna har egentligen ingenting med saken att göra, jag är duktig på att spara och skulle mycket väl kunna köpa en Cam och några fleecer att variera med.. Men det är ju ändå en fördel om man kommer billigare undan.
    Men det är ju schysst om fleecen funkar på frogen.. Funkar den på geckon också?

• Liten

Marvelina: Trist..

Jag har precis bestämt mig för färg (blir grå/orange ) och har nu en fråga till er som har beställt från babytrader: Vilket betalningssätt valde ni?
    Jag förderar att föra över pengarna, men trög som jag är fattar jag inte vilket kontonr. det är man ska skriva?

Det här är vad det står:

Banktransfer
    You can transfer the amount to our bankaccount:
    Accountnumber: 820956651 of Babyhuys at Nijverdal. (international: SNSbank, Epe, IBANcode NL97 SNSB 0820 9566 51, BIC-code SNSBNL2A ) Don't forget to fill in the ordernumber. As soon as we receive your payment your order will be processed. We will inform you when we send the goods.

Någon som har lust att hjälpa?

• Liten

magoo: Jo, jag tänkte ta det via internet. Men kanske borde skaffa paypal då.. ostar det något?

• Liten

MariaH: Jag har FSB. Sitter och kikar nu hur man ska göra, det verkar inte så svårt som jag trodde.. Men de vill bara ha IBAN-kontot, hamnar pengarna rätt då?

• Liten

Hmm.. Nu tänkte jag beställa, men när jag kommer till betalningsalternativen finns det bara VISA, Mastercard och PayPal... Vad ska man ta?
    (förlåt att jag grejjar med det här så mycket, vill bara ha min vagn nuuuu! )

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III