Inlägg från: Nora75 |Visa alla inlägg
  • Nora75

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Nu har jag tittat och kännt på vagnar länge, men idag beslutade vi oss för att det kommer helt klart bli en Bugaboo Camelont i helsvart. Är så glad nu när vi bestämt oss. Kommer dock vänta ett par veckor innan vi beställer. Bebis kommer 8 Juni.

Så nu kommer jag nog hänga här lite jag med

• Nora75

Nu är det snart dax för oss att beställa vår Bugaboo Camelont Känns så bra och jag längtar tills den är vår. Det är ju nu två affärer i Malmö som har den och vi ska beställa tillsammans med en kompis så vi håller på att pruta lite Det går dock inte att pruta på vagnen, men hon har lovat att ge oss lite andra saker samt att vi kommer få 10% på allt i affären framöver.

Är det nån som vet om det kommer bli lite för varmt i sommar att ha en helsvart vagn?? Ska man kanske köpa till en ljusare färg så att det itne blir så mörkt och varmt?

Nora

• Nora75

I Måndags beställde vi vår Bugaboo Camelont i grå/svart. Då det är en liten flicka i magen kanske vi köper till en rosa färg också, men vill få könet dubbel kollat med nästa ultraljud. Det känns jätte bra och jag längtar tills vi får den.

Vi var två tjejer som beställde den samtidigt. Vi kommer nog se ut som siamesiska tvillingar när vi är där ute och går med våra bebisar i sommar Men det skiter vi i. Vi valde dessutom samma färg, men so what!!

Hade ni köpt till ett parasol att ha nu i sommar när min lilla är helt nyfödd då? BF 8/6

• Nora75

Då blir det ett parasoll också Tack för tipsen. Tror ni det kommer bli för varmt i vagnen när man har helsvart? Det blir ju svart även på insidan, eller det spelar ingen roll?

Kram

• Nora75

Ville bara tala om för er alla som bor i Malmö regionen att det inte bara är BONTI som säljer Bugaboo nu inne i satn utan även en baby affär som heter Villa Magnolia. Vi beställd där och det är vi väldigt nöjda med. Bonti är ganska stroppiga när det väl gäller, tyvärr.

• Nora75

Ja, tyvärr. Jag och en kompis var inne tillsammans för att kolla om de kunde ge oss nått bra pris då vi skulle köpa 2 Bugaboo Cam, 2 skötväskor, skötbord, bärsele filtar mm. En massa saker med andra ord. De var rentutsagt snorkiga och tyckte att de är en affär som säljer kvallitet och service samt att de minsan in prostituerar sig... De lekte med sin fördel av att de är den enda butiken som säljer Bugaboo, men när vi sedan sade att vi varit i kontakt med Villa magnolia så blev hon lite snopen och inte så glad. Hon hade ringt till Bugaboo och sagt till dem att den andra affären gav rabatt på vagnen sedan hade hon ringt och skällt ut butiksägaren på det andra stället och skällt på henne för att man fick minsann inte spela ut varandra så. Vi hade aldrig blivit lovade någon rabatt på vagnen utan att när vi köpt vagnen fick vi ett VIP kort som gav 10% på allt i butiken och det är ju en hel del annat som man behöver nu när man ska få barn. Detta gäller sen i ett år.

Jag är glad att vi valde att beställa den via Villa Magnolia och kommer köpa alla andra saker där också. Det de inte har där kommer jag hitta någon annanstans så att jag slipper köpa det på BONTI. Tyvärr, men så behåller man inte mig som kund.

• Nora75

Jag har inte heller tyckt att de var otrevliga när jag har varit på Bonti utan väldigt gulliga och hjälpsamma. Det var först när jag sade att vi varit i en annan butik och kollat på Bugaboon som de vände. De skulle ringa tillbaka till mig inom en liten stund men det gjorde de aldrig och när jag väl ringde upp dem själva så var de inte lika hjälpsamma, samt att de ringde och skälld på den andra butiken tyckte jag var dåligt. Men det är klart de har ju varit ensamma om att sälja Bugaboo i Malmö regionen så jag förstår att de inte är glada över att fler har börjat sälja dem.

• Nora75

I natt drömde jag att jag hittade en ny Bugaboosida på nätet där de visade sina nya färger till Camen Önske drömm eller De var i alla fall jätte fina. Lime, turkose och mango var några av färgerna...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III