Inlägg från: Sweetnose76 |Visa alla inlägg
  • Sweetnose76

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Vet ni vad jag tror? Nu är Gwyneth Paltrow ska bli mamma igen så måste väl Bugaboo komma med en syskonvagn snart... Förresten såg ni henne på Golden Globe galan? Hur vacker som helst, med världens finaste mage! Kanske får barnet heta Pear denna gång?!

• Sweetnose76

Oj det är så mycket att läsa ikapp nät man varit borta ett tag....

1) Först - vilken vagn som är ett alternativ till BB (en lättviktare med svängbara hjul) skulle ni köpa:
    En UJ tror jag. Gillar att liggvagnen känns liten och smidig...

2) För det andra - vilken av de mer traditionella vagnarna skulle ni ta om ni måste:
    Oj! Har faktiskt ingen aning. Vi fastnade för BBn på en gång, så jag har aldrig kollat på nån annan.. Ni andra är verkligen barnvagnsexperter och skulle platsa i vilken butik som helst som säljer såna! Men det skulle väl kanske mest bli BB sålda..

• Sweetnose76

Angående lattehållaren - är det den som är vit & blå? Tror att jag dett den nånstans.. Gillar inte riktigt färgerna, såvida man inte har en blå BB såklart Men man kan kanske spraymåla den..!? Ja ja jag får väl ge mig. Är man kaffe-addict så är man!

• Sweetnose76

Ja det stämmer nog att det är Waynes som jag sett! Vad bra att det finns en bättre, ska kolla in den direkt!
    Norrlandsförälder - du har möjligtvis inte en bild på din nya fina lattehållare och var du har placerat den på vagnen?!

• Sweetnose76

Jobbet???? Ja just ja - du väntar fortfarande på din guldklimp! Mysigt!

• Sweetnose76

Ja det är på tiden att det kommer fler schyssta alternativ till de traditionella monstervagnarna. Om 10 år kommer man att skratta åt de äldre versionerna av EL, Brio o likn tror jag. Det är klart att fler och fler väljer vagnar som man inte behöver vara muskelbyggare och en yta stor som en mindre fotbollsplan för att vända.

• Sweetnose76

Tjena tjejer! Jag vet hur det känns att sitta fast i väsk-träsket! Man kan ALDRIG ha för många väskor!! Funderade flera månader innan tjejen kom vilken skötväska vi skulle köpa och kunde aldrig bestämma oss... och vet ni vad... Det blev ingen alls!!
    Eftersom tjejen fortfarande inte är så stor (2 mån) så finns det gott om utrymme kvar i botten på liggdelen där vi har en påse med blöjor och liknande!
    Och dessutom ser man vagnens fina design lite bättre om man inte hänger på en massa extra grejer...

• Sweetnose76

Men oj vad fina... Måste kanske ha en ändå... Carmel var hur fin som helst...

• Sweetnose76

Mamma2001
    Jag har en röd Bunker Lodger som jag köpte på Barnbutiken på Söder (t min grå/sand Cameleon). Den är supermysig med 2 olika lager. Den inre påsen är i supermjuk teddy och det yttre i fleece, så man kan ha enbart ett om det är lite varmare. Nu när det är nollgradigt har vi bara fleecen, det räcker. Och så har vi teddypåsen i bilstolen! Perfekt!
    Vi köpte den på rea på Barnbutiken på Söder här i Sthlm för 500 kr. Ord pris var typ 800 kr tror jag.
    Det enda negativa är att påsen är sydd för sittvagn så det är några sömmar som gör att den blir lite knölig i liggvagnen. Men eftersom den är så mjuk så spelar det mindre roll tycker jag.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III