Inlägg från: Maj bebis |Visa alla inlägg
  • Maj bebis

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Hej!!
    Jag såg att någon skrev att man kunde skicka efter bugaboo cameleon från TYskland. Pingpong nånting (har inte kvar adressen) Men när jag gick in på deras hemsida fanns den inte där? Jag mailade igår förmiddag men har inte fått något svar ännu. Någon som vet om man kan köpa den nån annan stans billigare?? För på pingpong kostade den 7000 inkl åkpåse skrev någon.. stämmer de?

• Maj bebis

jag menar inte billigare än 7000 men billigare än 8700 :)

• Maj bebis

Tummy:
    Vad har du fått för prisuppgift?? Alltså vad kostar en cameleon på ping pong?
    Jag skrev mail till dom å fick svar att den kosta 850 euro?! Då är den ju knappt billigare än sverige?!

• Maj bebis

Hej! ÄR det någon som har bugaboo gecko här??
    Var och kollade idag å tyckte bättre om den än cameleon!
    Någon som har något att säga om gecko??
    Hur länge kan man ha den? Hon i affären sa till 2,5 års ålder, stämmer det??

• Maj bebis

TummY: Bugaboo Cameleon kostar 773 euro på pingpong online (svenska kunder får 9% rabatt) Alltså kostar den ungefär 7100 kr å då ingår åkpåse frakt å moms..

Jag har skickat efter en bugaboo gecko därifrån å jag betalade 5800 å då ingick också åkpåse.

Leveranstiden är 4 veckor från att pengarna dragits sa dom till mig...

• Maj bebis

Jag skrev till den svenska först men dom svara aldrig så då skrev jag till den tyska... å han svarade direkt, då skrev han att cameleon kostade 850 euro men att svenska kunder har 9% rabatt alltså blev priset 773 euro.

Sen när jag bestämde mig för att beställa ringde jag dit, han va jätte trevlig å lätt att prata med! ronald heter han som jag pratade med.

• Maj bebis

tummy: han skrev 850 till mig med, men sen sa jag att jag är svensk och undrade om de va rabatt, å då svara han ja då får man 9 % rabatt.. när du beställer kommer han dra av det.
    ett tips är att skriva till ronald å inte svenska!

Ronald svarar direkt, fick svar samma dag eller dagen efter, så de är inge problem med kontakten där heller som murvel verkar tro. Enklast är att ringa iof...

• Maj bebis

simi: på pingpong får dessutom svenska kunder 9 % rabatt.
    så en cameleon inkl åkpåse kostar 773 euro = 7218 kr
    så då tjänar man 2500 kronor på det!

• Maj bebis

Pug: jag har köpt en gecko från pingpong, de blev 6183 Kr..å då ingick åkpåse..

Priserna ni får i mailet är inte den svenska rabatten avdragen på... alla svenskar får 9% rabatt eftersom vår moms är 25% medans tyskarnas moms är 16%....

• Maj bebis

82an:
    De blev en svart med svart åkpåse.. jag är lite tråkig, ångrar att jag inte tog röd åkpåse men jag kunde inte bestämma mig när jag skulle beställa :D

• Maj bebis

hej allihopa..
    har fått min gecko nu :)
    den är så fin!!!!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III