• pug

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Är det någon som vet vad det kostar att beställa en Gecko via pingpong? Har mailat dem men inte fått något svar och jag dööör snart om jag inte får min Gecko! Om det inte skiljer så mycket i pris så åker jag o köper den någon annanstans.

• pug

Lilla Sanna: Ja, jag har sett den o kontaktat henne via mail, ska ringa imorgon, det kändes lite sent nu. Tack för tipset i alla fall! Aldrig fel att få den billigare

• pug

Tack snälla ni för den snabba informationen!!! Jag kollade på Babytrader också och de tar 629 E för en Gecko med fri frakt och ingen skatt. Blir 5.938:- räknade jag ut. Tänk vad bra att man kan handla så billigt! Nu ska jag se om jag slår till på PingPong eller Babytrader, man fick ju footmuffen på pingpong också. Blir alldeles lycklig och pirrig i magen. Äntligen ska jag få min Bugaboo!

• pug

På pingpong kostar en Gecko med footmuff 6.704:- och på Babyplanet kostar en Gecko utan footmuff 5.938:-, men på Babyplanet kostar inte tullen något och när man går in på tullverkets hemsida står det att det inte kostar någon tull inom EU. Blir lite konfunderad eftersom det står på pingpongs hemsida att man betalar 25% tull när vagnen skickas till Sverige. Priset de anger, är det då inkl tull? och varför måste man betala den på pingpong när det står på tullverkets hemsida att det inte är någon tull inom EU?
    Någon som vet? Vill verkligen beställa min vagn nu...

• pug

Nu fick jag svar från Pingpong!! Skatten är inräknad i priset så en Gecko med footmuffen kostar 6.704:- Hurra hurra hurra. Nu ska jag beställa!!!
    Tack snälla ni som har svarat!! Vet att andra ställt samma fråga 1000 gånger säkert.

• pug

Majbebis: Dumma dumma Familjeliv som låg nere igår. Nu beställde jag via Babytrader istället och det blev 6.900:- med åkpåse. Tyckte det var så krångligt på Pingpong. Skrev flera gånger och frågade hur jag skulle göra för att beställa och de svarade bara att jag skulle faxa eller ringa upp.
    Hoppas i alla fall att jag får vagnen fort. Det stod på Babytraders hemsida att de hade dem på lager för det mesta och annars skulle det ta 2-4 veckor. På pingpong stod det 4-6 veckor och jag är i v 35 imorgon. (Försöker hitta bra argument för att kompensera priset )

• pug

Frida S: Jag säger detsamma!! Jag är så otroligt tacksam för alla snabba svar. Vilken tur att det finns underbara människor som inte tröttnar när man kommer med 1000 frågor
    Jag längtar så otroligt mycket efter min Bugaboo nu. Jag ska köra omkring här i lägenheten med den tills det är dags att använda den till bebisen! Vet inte när jag var så här lycklig för ett inköp sist!

• pug

Nu kan jag inte förstå hur jag ens kunde överväga andra vagnar. När jag hade provkört Bugaboon fanns det ingen återvändo. Så lätt, smidig och snygg!!!

• pug

Jag tog Geckon för att jag tycker att den är så himla snygg, men nu blir jag lite orolig att den blir liten om man nu skulle få en bebis modell större...

• pug

Sign: Ingen aning. Jag har också beställt en Gecko men det stog inget om madrass. Tror inte det ingår...

• pug

Skrutteplutt:
    Jag har beställt min vagn från Babytrader, men pingpong är billigast. Pingpong måste du kontakta via telefon eller fax för att beställa. Hos Babytrader kan du göra beställningen och betalningen direkt via nätet och de är enligt uppgifter på respektive hemsidor snabbare än pingpong. Pingpong är en tysk sida, Babytrader är holländsk.

• pug

Majbebis: Såååå himla kul att ha fått hem vagnen! Hoppas att min också kommer snart!!! Lägg in bild om du kan/vill

• pug

Skrutteplutt:
    Jag beställde min vagn förra veckan och jag har inte fått den än. Jag fick prisuppgifter från Pingpong och Babytrader och på dem skiljde det bara ca 80:- men sen får man tydligen extra rabatt på Pingpong för att man beställer till Sverige, så det blir billigare på Pingpong.
    Sen kan man inte räkna på "dagens kurs" (Euro)om man betalar med kort för det är inte samma. Jag blev jättekonfunderad när jag såg att de dragit ca 150:- mer än vad jag räknat på så jag ringde banken och de sa att man har sämre kurs när man betalar med kort. Fick i alla fall Geckon och åkpåse på Babytrader för 6.900:-, räknade på 6.700 någonting när jag räknade på det utan "kortvalutan".

• pug

Skrutteplutt:
    Vet inte om du vill ha ny vagn, men det finns ju endel på Blocket, bland annat en svart Bugaboo Frog såg jag.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III