Inlägg från: milimina |Visa alla inlägg
  • milimina

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

...men jag var så fräck att jag kastade mej över annonsen och hoppas att den finns kvar - det vore ju jordens klipp om vi fick köpa den!

(däremot skulle jag aldrig våga fråga varför de säljer, tänk om det värsta hänt?)

• milimina

hörni, ni som har koll...

de har fått en vagn av sina föräldrar (skönt att det inte var nåt tråkigt som hänt!) och nu vill de sälja den extra, men den är köpt i spanien. jag är jättefrestad att köpa den för den är ju ett kap! men vad händer om man behöver service? eller om man vill ha de nya hjulen? kan man knalla in i en svensk butik o få hjälp då?

• milimina

katarina, skönt att höra!! makens invändning var just det eventuella krånglet om den går sönder och så, men som jag förstått i tråden verkar ju ingen ha problem alls då bugaboo är väldigt tillmötesgående!

vi ska dit och titta på den idag och är den lika fin som den ser ut på bilden blir det nog av

• milimina

ang blocket-bb:n

ääääh vi var ju beredda att åka dit idag men han härd einte av sej på flera timmar, se sa han helt plötsligt att han skulle höra av sej imorn, om killen som ville köpa den inte kom.

1. okej, inte tillräckligt intresserad av att sälja den till mej då, och
    2. jag har inte gett honom något telefonnummer, så... va?

känns ju lite snopet, men maken tyckte det kändes lite sådär så han är mer för att köpa den i butik även om det blir dyrare. så det blir väl så...

• milimina

blue vapor,

det är precis det vi tänkt också vi får det inte heller att gå ihop, känns jätteskumt. det är faktiskt den största anledningen till att maken dragit öronen åt sej och vill gå till butik.

• milimina

ni tjejer som har koll, jag måste fråga... läste i nån tråd häromdan (som jga förstås inte hittar nu bara därför) att fabrikerna stänger över sommaren, så man bör vara ute i god tid om man får en sommarbebis med att beställa vagn. gäller det bugaboo också, så vi kanske ska beställa en redan i början av april? vi har bf i augusti och vill ha en grå/röd cameleon. eller kan vi vänta till i maj som vi hade tänkt ifrån början?

• milimina

tack!

vi bor i sthlm och har nog tänkt köpa vagnen från bonti, eftersom de har paketpris tillsammans med bilstolen. (fast det kanske alla har?) då kanske vi väntar tills i maj ändå, om man orkar ;.) annars har de väl förlossningsgaranti?

• milimina

idag såg jag en sand/sand cam på ica maxi i sumpan och blev glad som ett litet barn - den är ju så fin! tänk att om ett halvår får jag köra runt med min alldeles egna bugaboo

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III