Inlägg från: Angel80 |Visa alla inlägg
  • Angel80

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Hej alla Bugaboo ägare, har precis börjat ge mig ut i barnvagnsdjungeln och tittar bland annat på en Bugaboo. Lånar er tråd lite för att ställa en fråga.

Min man pratade idag med en vän som har haft en Bugaboo och han sa att vi absolut inte skulle köpa en sådan (i och med att min man är lång, över 1,90) kompisen är ca 5-10 centimeter längre och har haft problem med att vagnen är så låg.

Nu vill jag gärna höra med er andra som har erfarenheter av dessa vagnar och är långa, dvs över 1,90. Hur funkar det för er alternativt era män att köra omkring med dessa vagnar?

Själv tycker jag det verkar vara en smidig cityvagn. Men har ju ingen lust att införskaffa en om det innebär problem för maken min. Vi har visserligen inte varit i butiken ännu och provkört, men det är ju svårt att känna efter enbart i butik om det kommer att innebära problem i axlar och rygg.

• Angel80

Ok, tack, vet ju inte vilken modell kompisen har haft. Cameleon, är det en ny modell?

• Angel80

Halloj, nu kikar jag in hos er Bugabooägare igen för en liten fråga. Vi har mer el mindre bestämt oss för en BugabooCameleon. Skiljer det mycket åt i pris beroende på vart man köper den och vad ingår som "standard". Själva vagnen samt liggdelen? Svårt att tyda på en del hemsidor, speciellt när man är helt ny i gamet och inte riktigt förstår vad allt betyder el är till för (pinsamt *rodnar*)

Så ni tjejer el killar som inhandlat Cameleonen, vad ingick och till vilket pris, utgå gärna ifrån det sk standardpaketet. Tack.

• Angel80

Lilla Sanna - tackar för infon, det som ingår standard då som jag förstå är själva vagnen m sittdel och sedan själva liggdelen?

• Angel80

Tack för hjälpen Norrlandsförälder. Det börjar klarna.

• Angel80

Hej tjejer, nu har vi bestämt oss, det blir en BB Cameleon. Var i butiken idag och testade allt med den, plockade isär och ihop, låste hjul, ja de flesta funktioner utom fjädringen. Tycker att det verkar vara en kanonvagn, även min man vart imponerad av den, helst av allt vill jag nog ha en helsvart, skall bara få med mig maken på det färgvalet också.

• Angel80

Å killar för den delen också, ber om ursäkt.

• Angel80

Kunde inte låta bli att flika in, det kanske är kevlar el vad det nu heter, sådant material som är i skottsäkra västar, äh skämt åsido. Coola vagnar är det iaf.

• Angel80

Ni som har cameleon kanske kan svara på min fråga. Det känns som om förvaringsutrymmet under vagnen (el vad det nu heter) är ganska dåligt, finns det någon annan möjlighet för "förvaring" på vagnen, tänker på om man skulle ut på stan och handla ensam utan mannen och behöver lite förvaringsplats för påsar och sånt.

• Angel80

Oki, tja när jag är ute på mina skoinköp brukar det blir ett antal påsar med skor, får väl be att få dem utan kartong i fortsättningen, nä skämt åsido. Att det är lite mindre plats har jag ju accepterat, det såg bara ut och vara så enorm skillnad, men ögat kanske lurar en. Men en 5-6 kg fixar den väl, eller?

Skötväskan, hänger man den på styret?

• Angel80

snysop - kollade bilden, det såg ju bra ut. För det mesta tror jag säkert inte att det behövs mer förvaring än vad det finns som standart, men det kan ju vara bra att veta att man har alternativ om det skulle behövas lite extra utrymme.

• Angel80

Åhh - den helröda är ju supersnygg. *suck* känns lite tidigt att köpa vagn just nu bara. Men den som väntar på nåt gott......

• Angel80

Hej alla, ni som har stenkoll på det här med bugaboovagnar, vad är snitttiden för leverens, för jag misstänker att de inte har vagnarna på lager ståendes i affären, hur länge har ni fått vänta på era vagnar. Kan tillägga att jag har tänkt att köpa vagn i butik, typ bonti, barnbutiken eller annan återförsäljare.

• Angel80

Stargirl - tack, då kanske man inte behöver inhandla vagn riktigt ännu. (bf den 10 aug) Har hört att det brukar vara 8-10 veckors leverenstid på vagnar, fast klart om man köper nu så kanske man inte behöver ta hem den på engång, kanske kan den få stå kvar i butiken.

Hmm. ja jag vet, det lättaste är ju att ringa och fråga, men det är mycket bekvämare att ställa sin fråga här.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III