Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Nejje, snälla................. inte fler skötväskor nu... jag som nästan måste ha en sån cornsilk....................

*kvida*

• Blue Vapor

Cam:en är större än Geckon, och "rejälare" i utförande och tygval - vad jag vet. Kolla om det inte står ganska bra info om dem båda på www.bonti.se

Jag har också en blå Lodger Bunker till min vagn, den är hur mysig som helst! Fast vem vet, till vintern kanske jag har köpt mig en BB också..... hehe Men, hur menar ni att BBn skulle vara bättre då barnen har skor? Man har den väl inte öppen nertill även fast man kan? Då blir det väl kallt? Eller har jag inte fattat hur den funkar? Och Bunkern använder man ju inte riktigt likadant sen då barnet blir större, då drar man ju inte ihop det som blir som en luva nu. Jag tycker inte den är liten som åkpåse?

• Blue Vapor

Mmmm, så är det ofta med företag som är rädda om ett exklusivt varumärke! Det ska vara samma pris i alla butiker inom samma marknad liksom, och det är sällan eller ALDRIG kampanjer.

OT
    Jag måste fråga er som har barn redan - jag har bäddat den nylaserade spjälsängen här, men ska man ha en liten kudde eller inte? Vad säger "rekommendationerna"? Vi vet det där med ingettäckeinnanettårsålderpgaPSD, men hur är det med kudde? Det känns lite onödigt?

• Blue Vapor

Medium - aha, jag har läst nånstans om att huvudet kan bli platt..om det nu var då man HAR eller INTE HAR kudde, det minns jag inte

Service - vi har beställt vår på Barnbutiken här i Sthlm, och där ingår fri service! Så det kan ju vara bra att kila förbi ibland så får de smörja upp den och skruva lite om det behövs spännas någon vajer till broms eller så! Jag har för mig att det bara är sånt smått som servicen handlat om för de andra... Annars så tror jag det står i manualen hur ofta man bör se över hjulen och siliconspraya dem och så!

• Blue Vapor

Ahaaaa.. åt alla håll och kanter! Jaha, okej! Rätt Start - vad är det? Vi ska prova med en liten fleecefilt till att börja med, har en liten wrapper också, som nog kan bli bra. Men kudde ska man väl ta och fixa då.

Hörde förresten på en förlossningsföreläsning på Danderyd igår, att det kom nya riktlinjer från Socialstyrelsen i förra veckan om att alla spädbarn nu alltid SKA sova på rygg, på sidan endast om de kräks.

Totalt off topic Men ni är ju så bra att fråga om saker och ting!

• Blue Vapor

Snart tre - jassååå, det var ett märke t o m! Det ska jag absolut kolla upp! Tack!

• Blue Vapor

Äsch, bra med en anledning att tvinga mannen till Barkarby igen..... *visslar* Man behöver ju inte berätta att det finns ett Babyland även i Bromma liksom...... eller i city......

• Blue Vapor

TVÅ VECKOR OCH TVÅ DAGAR kvar tills vi får hämta BBn och babyskyddet!!! Jag dööööööööööööööööööööör så långsamt går det!!

• Blue Vapor

Helena - tja, de är ju STABILA.

*skäms, men bara jättepluttelite*

• Blue Vapor

Ni som bor i lägenhet..... och som tar upp vagnen dit..... hur har ni den stående sen?

Har funderat lite på det... kan man fälla chassit och typ ställa det med hjuldelen ner på en tidning och luta resten mot väggen kanske?

Vi vill nog helst inte ställa den i källaren, man vet aldrig vad det är för typer som råkar ha vägarna förbi, även fast vi bor i en pytteförening....

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III