Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Mymlan76: Testet har manglats in i absurdum både här och på andra FL-trådar, så kolla gärna bakåt om du orkar. Men visst - ett kort svar får du av mig: Har själv ingen Cam, utan en Frog, men skulle inte tveka att köpa vagnen eftersom testet gjorts fel (cammen felbelastades under testet, mot alla instruktioner som står i manualen man får med). Har själv en Frog som rullat felfritt i fem månader och jag är ute och går långa promenader varje dag på alla möjliga underlag. Men som sagt - det är ju en Frog inte en Cam (samma hjul förutom möjligheten att ställa in fjädringen som cammen har).

• snart tre

Mymlan04: Så gör alla tidningar - landsortsmeder plockar oftast upp den här typen av material från de stora tidningarna, som DN, GP, Svd etc. Och i det här fallet är det DN som tagit testet från Vi Föräldrar, också det väldigt vanligt då specialjournalister läser fack- och branschmedier för uppslag. Sen kan det vara så att TT eller ngn annan nyhetsbyrå plockat mateialet från DN och så går det runt i alla landsortstidningar som är extramberoende av nyhetsbyråmaterial. Sorry, för utläggningen - är medieanalytiker till yrket. Helt normalt alltså oc det är vanligt att tidningar inte heller redovisar ursprungskällan.

• snart tre

Murvel04: Ja, egentligen är det inte okej - men alla gör så.

• snart tre

Hm, det ska stå många gör så, inte alla

• snart tre

Jag får också en stark känsla av att många här på FL hela tiden jublar så fort det kommer någon indikation på att BB skulle ha brister. Typ "ha, vad var det jag sade" och "där ser ni, dyrt är inte alltid bäst". Som om andra dyra vagnar och billiga med för den delen är så himla fantastiska. Herregud EL fick t ex dra in en modell pga trasiga handbromsar (om inte det är livsfarligt så undrar jag vad som är farligt?). Och det är många tusenlappar för en sådan också. Men bara för att det, liksom Brio, är en vagn med aaaaaaaaaaaanoooor här i Sverige säger folk nada. Suck!

Och att folk har mage att hoppa på några för att de väljer att köpa en viss sak är så pinsamt att man inte vet vad man ska säga. Herregud, har de hört talas om folkvett? Jag slänger inte ur mig otrevligheter om andras inköp även fast jag kanske själv inte köper just det. Det kallas att vara ouppfostrad och oförskämd.

• snart tre

Norrlandsförälder: Så mugghållaren passar?

• snart tre

Norrlandsförälder: Jag kan inget annat än hålla med dig på alla punkter

• snart tre

Norrlandsförälder: Hm, sorry - glömde att du inte fått vagnen än

• snart tre

LiamBam: Räcker också upp handen. Har fått kommentarer från ett antal människor (och jag bor ändå i Sthlms innerstad där folk är ganska toleranta). Typ "fy fan vilken ful vagn" och "titta en sådan där snobbvagn" samt folk som viskande sagt, ofta till sin partner och ofta gravida kvinnor, "en sådan där skulle jag aaaaaaaldrig ha" och "den där går ju inte att köra med de små hjulen". Samt diverse fnissande och pekande. Sen är det en del man passerar, ofta andra barnvagnsgrupper, där alltid någon mamma (med traktorvagn av typen Brio, EL eller Teutonia) påpekar högt och lite syrligt för sin väninna att "när jag var gravid var det minsann den vagnen jag har som var trendig". Som för att rättfärdiga sitt eget beslut. Suck!

Granarna: Nej, man behöver inte ha bygeln på hela tiden. Men det klart ska man lyfta vagnen mycket är den ju skön att ha. Stoppa den i varukorgen om du inte vill ha den på vagnen men ändå med dig när du är ute!

• snart tre

Men jag måste ändå tillägga att det också är en hel del som blir väldigt imponerade av vagnen (särskilt när man visar funktionerna) och som också tycker den är läcker (se stilren). Så allt är inte hemskt med att vara BB-ägare

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III