Inlägg från: Sweetnose76 |Visa alla inlägg
  • Sweetnose76

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Knirps
    Vi använde liggdelen som säng (den första månaden) till vår lilla tjej eftersom vi inte ville plocka fram spjälsängen än. (Den tog sån stor plats i vår lilla lägenhet). Det funkade jättebra! Den stod bredvid vår säng och var ju superenkel att bara lyfta in i vardagsrummet om man ville!

• Sweetnose76

Vi bäddade men ett lakan och en filt. Ibland när vi inte hunnit "bädda om" så sov hon ovanpå vår Lodger Bunker åkpåse. Supermjukt!
    Hon sov ofta mellan oss i vår säng också, men det var skönt att ha ett alternativ. Så vi varierade mellan liggdelen och sängen. Och så när vi åkte till stugan så hade vi den som säng.
    När vi nyligen plockade fram spjälsängen kändes det som att hon druknade i den! Liggdelen blev mycket mysigare!

• Sweetnose76

Tack för tipset Snart Tre! Hur gammal var han när ni började med spjälisen på allvar?! Vår lilla tjej sover i den var typ annan natt. Oftast så börjar hon att sova i den och efter första nattamningen sover hon vidare i vår säng. Hon är 2 mån lite drygt.

• Sweetnose76

Mamma2001
    Kolla lite längre bak i tråden angående flask-/mugghållare. Tror det var Norrlandsförälder som köpt på nätet, hon hade en bild också. Den verkade toppen! För kaffe och annat
    Angående Bunker Lodger så har jag ju en sån och jag kommer att fortsätta att använda den även när vi börjat med sittdelen! Det enda negativa är möjligtvis att eventuella skor kan smutsa ner den nedre delen av påsen..

• Sweetnose76

PinkBabe - Ja vi får se när hon blir lite större. Då kanske Bunker Lodger inte känns lika gjuten som nu. Nu är lilltjejen bara 2 månader och växer superfort, så om ett år kanske den är för liten... Lite svårt att gissa om vilka behov man har om ett år. Men just nu älskar vi Bunkern!

• Sweetnose76

Halloj där
    En fråga om varukorgen - åt vilket håll ska den sitta? BB-märket ska väl vara framåt va?
    Vi har än så länge klarat oss utan den... men nu måste den på!

• Sweetnose76

Fleecen är en del av vagnen. Suffletten, "locket" på liggdelen mm. Men du kan ju ta bort suffletten på sommaren om du vill och köra utan den.

• Sweetnose76

Tack Mamma2001, jag har fått den på plats nu. Du hade rätt. Märket ska vara mot de större hjulen. Vad menar du med handtaget klappar?

• Sweetnose76

Ja jag använde också Babytrader.nl/co.uk i höstas - Superbra service! Fick vagnen på 6 dagar!!! Innan vi beställde den gick vi ochh klämde på den på Simpleworld. Om jag skulle köpa i butik skulle jag göra det genom dem - de är superduktiga och trevliga där!

• Sweetnose76

Åh vad roligt! Vart såg du dem?

• Sweetnose76

Halloj alla BB-lovers!
    Ni har väl läst DN idag? Kolla in sidan 11 i ekonomidelen... Är det kanske någon här inne som tipsat dem? Finns inte uppe på dn.se än men kommer säkert senare!

• Sweetnose76

Ja det var den jag menade. Bra att det kommer ut att man får en ny uppsättning hjul!

• Sweetnose76

MUM2B
    Jag mailade den svenska kontakten Natali, men fick svar att jag skulle skicka till service@bugaboo.com istället, så det gjorde jag. Men har ännu inte hört nåt. Det var lite drygt en vecka sen. Man tycker väl att de borde svara på mailet så man vet att allt är OK??! Jag tror jag tänker maila Natali igen och fråga om läget. Hon svarade direkt och jättetrevlig....

• Sweetnose76

Ja det tar verkligen tid att läsa ikapp när man varit borta nån dag!!!
    Och VAD HÄNDER? Det dyker upp en till Bugaboo-ägare från NORBERG. Helt sjukt!!
    Antar att vi känner (till) varann...

Åh vilket schysst väder det var idag - längtar verkligen efter våren och promenera med Camen på nysopade gator! Eftersom lill-tjejen bara är 3 mån så har jag aldrig gått på annat än vinterväglag!! Och här i Sthlm är de ju inte direkt duperduktiga på att ploga...

• Sweetnose76

82an:
    Har äntligen röstat på snyggaste färgkombinationen! Det blev sand/rosa, som är min favvo just nu. Imorgon är det nog någon annan...
    Sand/rosa leder just nu!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III