• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • 82an

Om det inte är någon frakt så är det juh jätte billigt med fleece 815:-/st.

• Maj bebis

tummy: han skrev 850 till mig med, men sen sa jag att jag är svensk och undrade om de va rabatt, å då svara han ja då får man 9 % rabatt.. när du beställer kommer han dra av det.
    ett tips är att skriva till ronald å inte svenska!

Ronald svarar direkt, fick svar samma dag eller dagen efter, så de är inge problem med kontakten där heller som murvel verkar tro. Enklast är att ringa iof...

• jompa

Ni med en BB. Var det ni som ville ha denna vagnen och var er man då svårövertalad? Eller finns det någon där mannen var den som ville ha en och fick övertala er? Oavsett vem sm blev övertalad, tycker denna personen nu om vagnen?
    Jompa

• Lilla Sanna

jompa: Min sambo tyckte första gången han såg vagnen att dne var FUL men när han såg en demo i butiken var han såld. Så ta med honom till en butik så löser det sig säkert

• isamamma

Jompa: Min man som själv arbetar med fordon och är mycket intresserad av konstruktion och materialval. Föll pladask för Bugaboo. Han tycker att den helt klart har hög kvalitet, är praktisk och har de funktioner som vi sökte med en vagn. T ex låg vikt, smidig manövrering, 4-hjul, höjbart handtag och snygg design. Vi var lika övertygade båda två efter första titten. Ingen övertalning behövdes.

• jompa

Tycker nog själv att den är ful. Men den är så där ful att den blir sååå cool. Min sambo är inga problem faktiskt. Han nämde nu att han kunnat tänkt sig en sådan från början. Undrar bara varför han inte sa det.

• Tummy

Min man bara stirrade på mig och gapade första gången när han hörde vad den kostade. Han var av den uppfattningen att ungar ska dras omkring i potatislådor med ett snöre på. Om ens det.

Men sen när jag skaffade lilla Bugabooboken tittade han lite i smyg i den och plötsligt sa han att han tyckte den rosa var cool. Och då hade han försagt sig.

Och så har han nog insett att han har gift sig med århundradets mest envisa kvinna, så har jag bestämt mig för nåt så... Men på demonstrationen i butiken var det minsann han som drog och slet och duttade med den och var hemligt impad. Men han talar ändå gärna om för alla att hans fru minsann vill ha en vagn för 8000:- och tror att vi är gjorda av pengar.

Nåja, jag känner honom, jag är inte orolig. Han kommer att gilla den skarpt, det vet jag. Dessutom har jag en son sen förut och han har liksom inga motargument att komma med när jag talar om att jag kommer att bryta ryggen av att dra omkring med ett slagskepp.

• Lilla Sanna

jompa: Men då så....iväg till stan o handla en Bugaboo *fniss*

• Stargirl

jompa: Min sambo har bara suckat åt alla mina vagnar hihihihihi. Men så länge de är skön att köra och blir små ihopfällda så tycker han att det är OK. Ju coolare destå bättre såklart *s*

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III