Inlägg från: snysop |Visa alla inlägg
  • snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Shit french fries... sittdelen är ju stoor! Stackars lilla H hon hatar att ligga ner men sittdelen är lite för stor... Benen viks innan de "ska" vikas enligt sittdelen. Blir liiiite bättre med Bunkern i, men ändå.

• snysop

Tjohej,
    JAG tycker inte att det är några problem och jag vet flera sthlmsinnerstadsmammor som kör mkt kullersten och inte heller tycker att det är jobbigt. Vänta på deras svar...

Och nä, BBs framhjul är inte som sulkyhjul. Cameleon har ju dessutom fjädring.

• snysop

Jarnis,
    Oj, hur lång är din tjej? Min är 65 cm...

• snysop

Sittdels-promenaden idag gick bra! Hon var vaken nästan hela tiden och skrattade och kom med nöjda tjut. T.o.m i affären var hon lugn! 5 minuter innan vårat hus så somnade hon efter någon minuts smågnäll. Men det krävs fler promenader för att se om hon verkligen vill ha sittdelen just nu. Min mage säger "njaajaaaaja" medans förnuftet (efter alla rekomendationer osv) säger "neee för guds skull, ungen är bara 3 månader!!!! Din galna toka som utsätter henne för sånt här"... Så, vi får se...

• snysop

emlet,
    *phew* bra att det har gått bra för er som också var "tidiga"!! Hoppet finns...

• snysop

snart tre, sorry, såg din fråga igår men hann inte svara...

Vet ej lägsta pris, men lågt pris är Kiwi-Kid. Jag köpte min Dash för 639 inkl frakt, har sett den i SWE för 950 kr. MEN MEN, har för mig att jag har hört folk som åkt fast i tullen efter att ha beställt från Kiwi-Kid. Verkar som att de antingen ändrat texten på paketen eller att tullen fått röntgensyn. Hade jag varit du så hade jag gjort en ny tråd och frågat om någon åkt fast... Har för mig att någon i denna tråd gjort det? *hmm*

Vilken SH och färg hade du tänkt? Om du vill veta så är jag kanonnöjd med Dashen för den är bredare i botten och inte lika hög som Duon. Har fobi för smala höga väskor eftersom allt man skall ha har en egendomlig förmåga att hamna nederst i väskan. Dashen har ju en massa fack där man kan g(l)ömma sakerna.

• snysop

Hmm... felskrivning: 630 inkl frakt (med dåvarande forex-kurs)
    Tillägg: En DSLR får lätt plats i den bredare Dashen och eftersom den inte är så jättehög så lägger man oftast inte något på kameran heller.

• snysop

ett till ställe med fraktfritt (när skall alla butiker börja med det?) www.minidani.se/

De har Dash, men inte jättebilligt.

• snysop

Jonathansmamma,
    Min skiphop dash hänger bra på vagnen. Behöver inga clips.

• snysop

tummy och blue vapor,
    höörni, jag skumpar inte, jag svävar. och min hänger också i långa remmen, för meckigt att använda de små om man bara går korta sträckor.

• snysop

1klass hade ju massa kul till bra priser. funderar på en bumbo och lite annat...

• snysop

tummy, nä, det är om ens egna skulle försvinna eller nått, alltså reservdel.

• snysop

prinsessa-på-ärten-madrass är det ju redan.

• snysop

tummy, fast den är special, inte någon skummadrass. det är något lager med lufthål och grejer...

• snysop

är det någon idé att ha bumbo när man har babybjörn 1-2-3 och lillan snart kan sitta? tror inte det va?

*beslutsångest för miljoner grejer... håller dessutom på att ev. köpa videokamera - men vilken skall man ha?!*

• snysop

stjärna3, jag svarar dig i nya tråden, se länk ovan.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III