Inlägg från: Granarna |Visa alla inlägg
  • Granarna

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Idag monterade jag sittdelen på min Cameleon. När man gjorde steg 2, dvs att stoppa in öljetterna vid sitsen på "pennorna" så fick man trycka ihop ramen jättemycket. Det stod att man skulle ta i, men jag tyckte att man fick ta i lite väl mycket... Jag klarade inte av det ensam.. Nån annan med samma erfarenhet? (Funderar på om jag fått ett måndagsexemplar som jag borde reklamera)

Väl på plats sitter det superbra, och min lilla tjej satt som en drottning i stolen!

• Granarna

Tack alla ni som svarade att sittdelen BEHÖVER våld för att monteras!
    Jag började ju tro att det var mina muskler som hade förtvinat... eller snarare utmattats av att bära 9-kilosbebis på dagarna.

• Granarna

regret: Kolla på barnbutiken, simpleworld och bonti. När jag köpte min Cameleon för en månad sen så hade de några extra på väg in i de butikerna. Jag ringde helt enkelt runt till butiker som står i trådstarten, och flera av dem sa att de snart skulle få.

• Granarna

Kikar lite på melodifestivalen just nu och hör Electric Banana band sjunga cameleont. Det kommer nog inte bli nån signaturmelodi för min vagn iallafall...

• Granarna

JagoTösen: Tycker att dina frågor angående hopfällandet är ganska relevanta, fär det är det som är sämst med vagnen. Jag kör väldigt ofta bil och det är inte så kul att behöva ställa ned ligg- eller sittdelen på marken i det här vädret. Visst är det enkelt, säger bara klick klick , men man blir inte glad när det blir smutisigt...
    Men i övrigt så är det en toppenvagn, så jag skulle nog ändå inte välja nån annan!

• Granarna

snysop: Jag har nog börjat göra som du när man stoppar in vagnen i bilen, så det är ju inte ett enormt problem, bara lite retligt. Jag har nog tyckt att just hopfällningen är extra jobbig eftersom jag fick vagnen för en dryg månad sen då det var snorkallt och dessutom snöslaskigt, dvs jag hade ingen lust att stå och komma på bästa sättet ute i snön...

Vad beträffar färgvalet ska man ju ta det som man själv gillar bäst, oavsett kön på den man kör ikring! Själv har jag en grå/svart, men jag har en ganska rosa filt till för att piffa upp det

• Granarna

Ojojoj, man får ju så mycket vill-ha-begär när man läser om allt som alla vill köpa...
    Jag undrar lite om bugabooryggsäcken, är den verkligen smidig att ha på handtaget? Passar den cameleon? Är den lätt att få av då man ska ta väskan och lämna vagnen?

• Granarna

Snysop: Vad jag önskar att du haft en sanndröm med hopfällandet!!! Varje gång jag fäller ihop den så känns det som "Jag gör helt fel och har inte riktigt läst manualen... "
    Men övning ger färdighet! Så det blir lättare för var dag känns det som

• Granarna

Boho: Tack för bilden, men jag vet hur den ser ut.

Min fråga riktar sig till någon som har ANVÄNT ryggsäcken ett tag och därför kan ge ett uttalande Är den riktigt bra eller bara dyr?.. Eller ska jag vara nöjd med min skip*hop?..

• Granarna

Haha, vilken härlig aktivitet det verkar vara hemma hos alla med upp- och ihopfällning
    Öva på, det lönar sig!!!

• Granarna

Blue Vapor: Jag vill INTE att de där småhjulsklämmorna ska fastna då jag fäller ihop, för då är det extra struligt att fälla upp.

• Granarna

Sisu: Jag tror faktiskt att det är barnet som tar mest skada, så jag skulle inte släpa nån vagn i en trappa...
    Men jag hade ju en Teutonia i 5 månader före min bb och kan väl säga att bb är mycket enklare att ha att göra med. Jag har bara hoppat nedför enstaka trappsteg och kan säga att jag har mer "koll" på bb.

• Granarna

Frida S: Nu vill jag ju också ha!!! Man blir ju helt ruinerad av att surfa runt här...

• Granarna

Marvelina: Riktigt trist! Tur att de inte vara superdyra att beställa ny, men tråkigt och onödigt!!!

Jag har en undran hur ni sätter låsen på vagnarna. Jag har en vajer, men det känns som att man inte kan få med alla delarna eftersom de flesta går att ta bort...

• Granarna

JagoTösen: Du undrarde om skip hop till bugaboon.. Jag har en dash på min cameleon och tycker inte att det är så superbra, ärligt talat. Det är snyggt, men inte idealiskt När man fäller sittdelen så får man lyfta på väskan vilket ibland blir struligt.

Snart tre: Du har ryggsäcken? Passar den bra till cameleon? Är den lätt att ta på och av?

• Granarna

Apropå alla dessa kändisar med bugaboo, kan ingen göra en liten "sammanställning"?

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III