• magoo

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

BB åkpåsen, hur är tyget på den? Trodde det var samma tyg överst som på basen, dvs lite grövre. Men såg en på nära håll idag, och det var ju bara tunnt tyg. Kändes inte alls vind eller vattentät. Som en tunn sommarpåse var den. Är den så eller har de både sommar och vintervariant? För jag tyckte verkligen inte att denna var värd sina nästan 1000 spänn....
    Är den så tunn så räcker det ju med en filt istället eller en buggysnuggle, kanske.
    Vad tycker ni?

• magoo

Jag jämför i och för sig med min tjocka ticket to heaven dunpåse...
    Har velat ha BB:s länge nu, men när jag idag kände på den så kom jag fram till att det går lika bra med buggysnuggeln jag har, den är fleecefodrad och jättemysig. Fast inte lika snygg som BBpåsen.

Måste bara dela med mig:
    Är på besök hos mamma i Sverige och årkade inte ta med BB hit, åkte bara med zapp. Men den funkar inte så bra i snön så jag använder mormorvagnen, en EL softy. Och visst funkar den som vagn, MEN, jag har sån buggisabstinens!!! Saknar cameleonten! Har idag varit och köpt ny bas till den, en grå, har sand sen innan. Köpte sittdelen på ebay och korgen på simpleworld. Blev inte dyrare än nytt flecceset! Är så nöjd!

• magoo

Jarnis: Det blev strax under 500 kr med frakt. och 440 för korgen.
    Sand är toppen till sommaren och grå till vintern! En camelont ska kunna skifta alla delar!!!

• magoo

Men varför i allsindar vända på suffletten ut o in??? Måste ha set underligt ut! Vilken tidning var det?
    Jag bor i Oslo och är så sugen på att byta till mig en blå bas och gul fleece att ha på vagnen den 17 maj!!! Skulle va nåt va? Förra året gick jag med svensk flagga, så i år skulle det vara fint med en blågul vagn!

• magoo

ah, ja inte var det bättre då...

Nån som har tips på bra sidor för shoppingsugen? Helst barnvagnstillbehör och väskor o sånt?

• magoo

Känner bara för att skriva att jag gillar cameleonen mer och mer för var dag. Och jag har haft den i tre månader nu. Verkligen den bästa vagn jag haft!

Onödigt inlägg men jag bara diggar den fett!! ;D)

• magoo

Snysop:
    Byta färg för första gången???? På tre månader har jag hunnit byta färg tre ggr, dessutom köpt extra bas i annan färg.... Men blir lika glad varje gång jag byter och så har jag massa kombinationer att välja på!

• magoo

Miniundersökning:
    Hur många har, eller kan tänka sig att ha, röd fleece till en pojke??

Nyfiken vad ni tycker.

• magoo

Jag har röd till min kille! Och har haft flera röda vagnar til honom! Han är så söt min kille och passar så fint i starka färger.
    Men man ser faktiskt väldigt sällan killar i glada färger, eller färgglada vagnar. Brukar mest vara svart och blått man ser.

Rosa är fin, även till kille, men inte riktigt min grej.

(fast jag har fått höra några gånger att jag har en sån söt tjej i vagnen! Ha ha)

• magoo

Har letat lite i era gallerier (hoppas det e ok) efter bilder på BB:s åkpåse. Nån som har bild på den i vagnen? Gärna en grå...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III