• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • soffan1
    Ok då blir det nog ett parasoll till i sommar, hoppas det blir mkt sol ocksåRäcka ut tungan
  • JagoTösen

Och jag som aldrig använt vårt paraplax. Köppte ett till första vagnen då Leija (2 1/2)var liten men det har enbart blivit använt 1 gång. Ligger här hemma och samlar damm.

• Knirps

Vi har beställt ett rött parasoll till vår vagn. Jag är så nyfiken på hur det kommer att se ut. Det ska komma nu i slutet av månaden. Till en liten sommarspädis är vi ganska säkra på att det är en bra investering. Vi kommer ju att ha användning för det hela långa soliga (hoppas vi) sommaren.

Vad gäller transportväskan kan jag också bara säga att vi var oerhört imponerade när vi fick hem den. Den är otroligt stabil och lyxig. Längtar efter att få använda den.

• 82an

Jag tycker att det är lite trist att inte paraplyerna finns i alla fleece färgerna. Jag och sambon har enats om att det blir en rosa fleece till våren och det skulle juh vara så fint med ett rosa paraply till .

• Lillan 1

Blue Vapor: Lite sent svar men de skrivs ju så mycket i denna tråden ha ha ...jo jag har ju geckon så jag vet inte om de beror på att vi köpte de som vi inte fick med service kittet eller ej men sen så köpte vi bara sittdelen och inte liggdelen för vår dotter var för stor för liggdelen kanske beror på det??

De kan vara för att dem var för stressade så de glömde ge oss det med för de hade sååååååå mycket att göra när jag var där och handlade å så var ju kanske jag lite tjorvig med hi hi, skulle bestämma färg på åkpåse å så handla massa andra grejer samtidigt, ja som de kan va...
    Men min man pysslade lite med den å smörjde å så så nu är den fit for fight igen, som ny!! Den behövde bara lite kärlek å omtanke......................

• Blue Vapor

Lillan - vad skönt att det gick att fixa till!

• magoo

Lillan 1: kitet kommer bara till cameleon. Men det finns att köpa löst. Fast det går ju lika bra med annat man hittar på bensinmacken...

• NancyDrew

Hej Bugaboo-ägare

Smyger in i tråden med en fråga jag inte hittar svaret på.

-går det att fälla liggdelen till Frog i olika lägen?

(håller på att sälja min vagn och har en intresserad spekulant men jag kunde inte svara på just detta)

Tack på förhand!

• Mamma2001

en liten fråga till er ala som ja hoppas nån kan svara på...

nån som upplevt att de små hjulen gnisslat lit`? tyckte igår att de vänstra lilla gnisslade en hel del..?!

• snysop

NancyDrew, Ramen är ju samma, man byter ju bara ut tyget på Frogen också. Så det man kan göra med sittdelen kan man göra med liggdelen och tvärtom . Men... om du säljer den och det är din vagn så kan du ju testa själv...

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III