Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Jag bär inte Gilbert särskilt mycket i vårt BB bärsele - ser det som ett komplement till vagnen och inte något jag har flera timmar varje dag. Det skulle inte min rygg klara oavsett om det var en sjal eller sele. Men bärselet har varit kanon att ha när vi gått på husvisningar hela vintern (men inte mer för nu har vi köpt hus precis) - mycket mer flexibelt med G på magen bland en massa människor än i otympligt babyskydd.

• snart tre

Ulrika: Jag har en BB Frog (de tillverkas inte - finns två nya modeller Gecko och Cameleon) sedan sex månader tillbaka och jag är jättenöjd med vagnen. Lättkörd, smidigt, lätt att ta över hinder, blir pytteliten när den fälls och min son älskar att ligga i vagnen. Så jag kan iaf rekommendera den om du är intresserad av en lättkörd, lättviktig vagn med en massa smarta finesser som är vändbar också.

• snart tre

BB-påsen är fleecefodrad och tillsammans med en fleeceoverall är den fullt tillräcklig under riktigt kalla vinterdagar.

• snart tre

Blue Vapor: Jag tror det - men det där med att stå emot väta är ju svårt att säga något om. Är det regn eller blötsnö ute har iaf jag på regnskyddet över vagnen.

• snart tre

Blue Vapor: Bra att du förbereder dig - det är aldrig fel. Det kommer att gå jättebra ska du se, det är jag övertygad om.

• snart tre

meandmyfamily: Snoka är väl att ta i lite? Det är verkligen inte det vi gör. Men när det finns folk här i tråden som vill köpa vagnar begagnat och det dyker upp annonser som är konstiga eller där priset är för bra för att vara sant med tanke på vagnens andrahandsvärde blir det lätt diskussioner om det. Här i Sthlm stjäls det mycket dyra vagnar så som BB-ägare håller man lite extra koll på begagnadmarknaden.

• snart tre

Aha, men vad strålande. Det ska väl äntligen få tyst på alla gaphalsar. Om nu bara ViF kunde göra samma sak!

• snart tre

Granarna: Ha, ha, ha...jag tänkte precis på det. Nästan tur att man knappt hörde vad de sjöng om för det var verkligen en usel låt

• snart tre

Lisenlisen: Ja, visst är den skötväskan skön!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III