Inlägg från: Pixibelle |Visa alla inlägg
  • Pixibelle

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Byter alla från grå till sand bas nu *s* det verkar gå som en trend här hahahha...

• Pixibelle

Mamma2001: Jo Geckon har en varukorg precis som Cameleon. Min väninna har en Gecko och hon har lagt ett lammfäll på botten och sen åkpåse. Sidorna är ju lite tunnare än på Cameleon (cameleon är fodrad med fleece) men det spelar ju ingen roll eftersom man kan ju lägga dit ngt som lammfäll eller en extra filt. Hon är jättenöjd med sin Gecko. Den är faktiskt finare än Cameleon tycker jag. Fast min sambo är så lång så det blev en Cameleon för oss iaf.

• Pixibelle

Jag blir ju så sugen på den svarta shanghai väskan *vill ha* men jag har inet ens fått bebisen ännu och ska jag köpa väska #2 innan bebisen har kommit hahhahaha....Näe jag väntar nog ngn månad till tror jag....Fast man vet aldrig i ett svagt ögonblick så trillar jag dit.

• Pixibelle

JohPet: Vad sena dom var. Lokaltidningen alltså....*s* Inte direkt en nyhet längre. Kanske var det rea på testerna nu *fniss*

• Pixibelle

jompa: Min syster bor i Gamla stan Du kan gissa hur det ser ut där med trappor. Hon bär med sig allt 2 trappor upp. Hennes man har gjort två bär snoddar som hon fäster på chassit så hon kan bära upp den som en ryggsäck (svårt att förklara, det är bara två snoddar som man fäster med sånna klättrar krokar) sen så bär hon upp sittdelen antingen med lille i eller så går han (han är 1,5 år)
    Hon hade en Brio tidigar med mjuklift som hon låste i trappen men sen så fick hon inte ha vagn i trappen längre så det blev att köpa den enda vagnen där du kan bära med chassit och sittdelen Kanonbra lösning tycker jag.

• Pixibelle

meandmyfamily: Ja den ska vika ihop säig när inte sittdelen/liggdelen är på.

För att vika ihop den efter att du tagit loss sittdelen så ska du dra upp plupparna på handtaget o fälla ner handtaget ner på golvet o ta tag i mitten pinnen ( den som går från isda till sida på vagnen i mitten) och då är vagnen ihopfälld.

• Pixibelle

ICT: Det kan man säkert göra. De flesta har väl sådana avbetalnings grejer. Det är perfekt så slipper man ligga ute med en stor summa på en gång. Jag skulle gissa att Bonti och Barnbutiken har sånt.

• Pixibelle

Britney har oxå en Bugaboo tydligen.

• Pixibelle

Regret: Jag har oxå våran vagn i galleriet. Kanske kan ni fråga om "donationer" från far o mor föräldrar. Det kan fungera.... Hoppas ni får råd att köpa en Cameleon ni oxå.

• Pixibelle

NU får bebisen komam så jag får gå ut o promenixa med min Bugaboo vagn *fniss* Var i Täby idag o besökte min väninna som fick barn i december. Hon köpte oxå en Bugaboo Cameleon sand bas och sand topp har hon på sin. Det såg så ljuvligt ut...vill oxå ha min bebis NU....Bf imorgon men ingen bebis i sikte....

• Pixibelle

Johpet: Ja väskan är packad. Sambon går på helspänn o jag är så stor att jag snart spricker *s*
    Nu är Sambon ute o splear biljard med sina vänner. Han har fått strikta order om att inte dricka en droppe alkohol..... Nu fördriver jag tiden och hoppas på lite värkar snarast!!!! Mamma ringer varannan timam o undrar om det är på G hihihihi

• Pixibelle

Joh Pet: Ja vaerkligen. Redan nu känns det jobbigt. Jaja vad göra. Bara att vänat antar jag. Nu ska jag äta en bulle. Hejdå

• Pixibelle

bf + 1.....Heloooo var är bebisen... Hade lite känningar inatt men dom fösvann. Hoppas vi får våran bebis snart.

• Pixibelle

Äntligen kom HON. Våran lilla Myra-Li

20 februari (+6) kom hon och är alldelse underbar Snart ska vi ut på våran första barnvagns promenad *s*

• Pixibelle

Hej hej...länge sen. Har fullt upp med lilla Myran så jag hinner knappt sitta här längre.
    Har varit ute på några promenader och Bugaboon är ju underbar. Det är ju inga problem i snö?! Vad snackar folk om???? Senast igår så gick jag i birkastan (fullt med snö kl 8:30) och min vagn kör så bra så. Har inte använt de stora hjulen fram alls. Verkar som att de flesta kör med sina små hjul oavsett väglag.

Nu ska jag äta lite gröt, amma Myran och sen ska vi på promenix.

• Pixibelle

Just det. Vi fick en åkpåse av min moster som heter Babyboum. Den har vi nu i liggdelen med lammfäll. Även fast vi har köpt Bugaboos egna oxå men nu när hon är så liten så funkar den finemang.

• Pixibelle

Jompa: hihihi...ja om man har tryckt i bromsen pyttelite så tar ju broms klossen i *s*

• Pixibelle

Gissa vad vi fick av min syster och hennes kille i present till bebisen Ett nytt fleece till vagnen i rött Det blir verkligen super snyggt med rött/rött. Nu har jag rött/svart. Fattar inte att de hajjade hur vagnen är lixom. De hade varit i stan o frågat vad dom ska köpa och på ngt sätt hade de nämnt att vi har en Bugaboo vagn då hade tjejen föreslagit ett nytt fleece. Hon sa oxå att om jag vill byta kan jag göra det. Men rött ärt super!!! Är såååå glad. *fniss*

• Pixibelle

Frida S: ja lr hur. Bättre än så blir det inte.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III