Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Soffan1: Nej det har jag inte - lyckedes för andra gången i ad glömma att fråga när jag var på Haven eftersom jag blev alldeles för bortkollrad av alla fina kläder, babyprylar etc när jag var där Måste skärpa mig och fråga om a)syskonvagnen och b)lattehållaren....

• snart tre

Soffan1: Absolut - lovar att rapportera snabbt här i tråden om när en ev. syskonvagn kommer

JagO Tösen: Wow, vad härlig...

• snart tre

Ha, ha, ha.... här är en känga till oss alla. Hur många känner igen sig - räck upp en hand?
    Följande är saxat ur senaste nr av Elle:

Är du också en modern klyscha? Svarar du ja på minst tio av punktena är du precis som alla andra.

- Du går på Gi-diet
    - Du har en Pal-radio
    - Du har tapetserat en fondvägg
    - Du bränner svindyra doftljus
    - Du äger ett par cowboyboots
    - Du har ljusslingor hemma
    - Du har öppna hyllor i köket
    - Du kör en BUGABOOVAGN
    - Du gör weekendresor med RyanAir
    - Du har Arne Jacobsen-stolar
    - Du har en FL/Y-lampa från Kartell
    - Du gillar bulgur
    - Du äter bara mörk choklad
    - Du misstänker att du är laktosintolerant
    - Dina vitvaror är rostfria
    - Du diggar Franz Ferdinand

• snart tre

Emlet: Ja, det är nästan så man skäms lite

• snart tre

Sju punkter prickade jag in - värst känns det nästan att säga att jag faktiskt bara äter mörk choklad (men det är inte en trend för mig, jag har alltid tyckt den är godare än den ljusa).

Tummy: Nej, ljusslingan ska nog vara uppe permanent tror jag

• snart tre

Snysop: Det är nog ingen fara ska du se - det är ju bara att byta tillbaka om det skulle knipa. Inte alla barn gillar att ligga ner länge även om det finns rekommendationer om att man inte ska byta förrän de är sex månader. G gjorde högljutt klart för oss när han var 4,5 månad att liggdelen var pest eftersom han inte kunde se sig omkring. Han blev en betydligt mer nöjd bebis efter att vi bytte. Han trivs som fisken i vattnet i sittdelen.

• snart tre

Jag har ju BB:s ryggsäck som jag är jättenöjd med eftersom vi bor som vi gör (tre trappor upp utan hiss). Men nu när vi snart blir husboende tänker jag skaffa en annan skötväska eftersom jag vill ha en som är mindre än ryggsäcken. Velar mellan en SkipHop Duo, en OiOi Hobo eller en Diaper Dude. Många här i tråden har ju Skip Hop. Har ni alla beställt från Kiwi Kid? Hur mycket betalade ni totalt i så fall (väskpris+frakt)? Är det billigast och smidigast att beställa därifrån eller finns det någon webshop i något EU-land där man kan beställa väskan billigare och slippa riskera att åka på tull?

• snart tre

Jag håller med Soffan1 - tycker sittdelen är suverän och min son sover hur bra som helst i den. Och han säger ifrån om han inte trivs någonstans, det kan jag lova!

• snart tre

Jag har inte heller några stora eller besvärande klagomål som jag inte redan visste om innan jag köpte vagnen.

- Varukorgen kan upplevas av vissa (som vill storhandla mat och liknande) som liten - men det tycker inte jag. För att vara liten är den ganska rymlig och eftersom jag inte storhandlar själv spelar det ingen roll för mig.

- Lite tung att köra i kramsnö - inte heller det är ngr problem för mig, då kör man med de stora hjulen framåt. Det har hänt att jag måste göra det två ggr under den här vintern. Med andra ord, är vinterlaget normalt är det inga som helst problem att köra framåt med de små hjulen i svängbart läge.

- Att vagnen delas när man ska lyfta in den i bilen rör mig inte i ryggen. Det går väldigt fort att dela den och överdelen kan man ställa på marken på fästena så man inte riskerar att den blir blöt eller skitig.

Som du förstår är jag supernöjd med min BB Frog

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III