Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Nu har vi varit ute och kört med vagnen med liggdel för första gången förresten. Gick superbra och Gilbert gillade verkligen sin "nya" vagn. Finns bilder i galleriet om någon är intresserad.

• snart tre

Vanilj: Det är bra pris från pingpong (Tyskland) www.pingpong-online.de (finns en .com-sajt också - minns inte vilken det är du ska beställa ifrån)

• snart tre

Lisenlisen: Camen är 90 och Geckon är 84, men vad Froggen är vet jag inte (trots att jag har en själv). Rymlig är den iaf - vi bytte just till liggdel (se bild i galleri) på vår.

• snart tre

bytte till sittdel ska det ju vara

• snart tre

Blue Vapor: Eije är jättefint och inte så vanligt heller. Vår son heter Gilbert och visst undrar en del vart vi fått namnet ifrån, men många tycker det är jättekul att vi valt det. Det viktigaste måste vara att ni gillar det.

Ps Gilbert var vårt huvudförslag om det skulle bli en kille. När vi var på vårt UL (blixtinkallade pga att jag blev flyttad sex veckor mitt i graviditeten) fick vi veta att det var en pojke. När vi gick där ifrån med bilder på honom upptäckte jag att det var Gilberts namnsdag samma dag. Är inte det ett tecken om något? Vi har inte ångrat att vi valde namnet - han är verkligen en liten Gilbert (uttalas för övrigt med G inte med J).

Så Blue Vapor - det är bara att tuta och köra tycker jag.

• snart tre

Blue Vapor: Min kompis och hennes man kunde inte enas om ett namn till sitt barn om det skulle bli en tjej. Hon ville Amanda och han tvärvägrade. Jag försökte trösta genom att säga att "ni vet vad bebisen ska heta när ni ser den första gången". Givetvis blev det en tjej och det första min kompis tänkte när hon såg henne var - Torsten (hon tyckte hon såg ut som en sådan) och det första hennes man sade var att det minsann inte var en Amanda iaf. Det blev en Agnes till slut.

• snart tre

Ja,de här hypade nya namnen hoppar jag också gärna över. Vi ville ha ett som inte var så vanligt (fick dock inte vara konstigt - typ månblomma eller liknande) och gärna med lite anor. När vi kollade upp Gilbert visade det sig att det endast är 500 som bär namnet i Sverige - merparten är mellan 60-80 år. Perfekt!

• snart tre

Norrlandsförälder: BB:s handtag är inte runt, som det är på mng andra vagnar, och därför brukar inte de kaffehållare som finns på marknaden fungera. Den man köper på Waynes Coffe t ex går inte, någon här i tråden hade tydligen testat. Och det verkar ju vara en sådan på pippilotta. Synd, annars hade jag skaffat en sådan. Frågade på en butik som säljer BB här i Sthlm innan jul och då visste de inte när caffe latte-hållaren skulle komma in, men skulle veta efter nyår. Ska kolla med dem - den borde ju kunna gå att köpa på nätet senare. Undra just vad den kommer kosta?

• snart tre

Mamma Rosa: BB har en egen åkpåse - det finns två varianter, en för Froggen (som ej säljs i butik längre men kan hittas begagnad) och en för Cameleonen och Geckon. Jag har själv en Frog med tillhörande åkpåse och är supernöjd med den. (Finns bild i mitt galleri på vagn med åkpåse). Det är en sk footsack och passar bäst till sittdelen, men den fungerar i liggdelen också om man viker den rätt. Gilbert har älskat sin åkpåse som är fleecefodrad och vi har haft den i både ligg- och numera sittdel.

Många här i tråden köper också andra åkpåsar, t ex OTH:s eller Simpleworlds (kolla www.simpleworld.se och www.bonti.se) eller en Lodger Bunker (www.lodger.nl)

• snart tre

Mamma Rosa: Ja, det gör den, men man får vika in överdelen bakåt (det blir som en kudde).

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III