Inlägg från: snart tre |Visa alla inlägg
  • snart tre

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Måste bara säga att om jag köpt en cam nu (har en röd frog som jag älskar) hade jag valt röd bas med grå fleece. Såg en bild på den och den var übersnygg - och inte är den så vanlig heller. Men det klart, vill man ha en massa olika fleecefärger är grå bas bäst - den beiga tycker inte jag gör sig lika bra som bas, brun hade varit snyggare. Hade jag tagit grå bas hade det blivit en orange fleece till det - det är en så snygg kombination. Hoppas det kommer mer bas- och toppfärger tills den beryktade syskonvagnen kommer. Lär behöva en sådan på sikt.

• snart tre

Om jag får drömma lite - tänk er en kakaobrun bas med medelhavsturkos fleece till. Gud så läckert!

• snart tre

Norrlandsförälder: Låter som du verkligen fått till det - skönt! Och ja snälla, rapportera om lattehållaren. Har inte Haven ngt svar om BB:s egen (ska springa förbi butiken u i veckan) och din hållare fungerar beställer jag nog också en sådan.

• snart tre

En fråga angående sittdelen till BB. Har ju som bekant precis bytt över och nu använder man ju footmuffen, men sen när den blir för varm finns det någon snygg dyna man kan lägga i sittdelen, ungefär som UJ har. Dels för att G ska sitta bra, men också för att skydda vagnen lite. Eller behövs inte det? Vad tror ni?

• snart tre

Men blir inte det för varmt med en får/lammfäll? Hade tänkt en sådan till i höst och till nästa vinter, men nu tänkte jag mer någon form av dyna somman även kan ha under sommaren. Något mjukt att sitta på fast utan att G får värmeslag. Fast det kanske inte finns?

Frida: Precis som Katarina77 säger och som jag svarade dig i en annan tråd. Det enda negativa med BB, i mina ögon, är dagarna med tungrodd blötsnö. Hade en sådan dag här för ett tag sedan och då fastnade snön och bildade en isklump mellan framhjulen och kåpan över så det gick knappt att köra den. Men som sagt, man får vända de stora hjulen framåt sådana dagar - då kan man köra vagnen bra.

Testa iaf vagnen i affär och be personalen demonstrera den innan du avfärdar den - kan tipsa dig om en jättebra butik där den säljs och där du garanterat slipper 3000 andra som ska titta på vagnen samtidigt. Haven på Upplandsgatan (www.havenstockholm.se). De är jätteduktiga och trevliga där.

• snart tre

Linnet76: Ja, det får nog bli en filt för vår del också - tänkte bara kolla om någon visste något mysigt och fint att ha i vagnen. Det är vid sådana här tillfällen jag önskar jag ver en fena på att sy, vilket jag definitivt inte är. Tack för svaren iaf.

• snart tre

Pistou: Vi bor under liknande förhållanden som ni (tre trappor upp utan hiss) och har nyss bytt från ligg- till sittdel (för en vecka sedan). Gilbert är fem månader nästa vecka och väger omkring sju kilo. Han älskar sin "nya vagn" - sover jättebra i liggläge och gillar det halva sittläget när han är vaken. Helt rakt upp får han vänta med lite att sitta. Ryggen behöver du inte oroa dig för - sittdelen är ergonomiskt utformad så att babyns rygg inte belastas fel - den är alltså mkt bättre än vanliga sittvagnar där barnen sjunker ihop likt en krum ostbåge.

• snart tre

Pistou: Vi skulle ha bytt redan innan jul, men oga av helgerna och massa besök med övernattningar behöll vi liggdelen lite längre så han kunde nyttja den som resesäng. Har flera vänner med BB som bytt till sittdel runt fyra månader med stor framgång och barn som gillat bytet skarpt. Så jag tror inte du behöver vara orolig - och det där med sex månader, var har du hört det? Har jag aldrig någonsin fått någon info om

• snart tre

Är inte det mer en rekommendation i så fall? G är så pass stadig, och som sagt jag sätter inte honom i fullt sittläge, att det går bra. Det klart man får avgöra det själv som förälder vad som passar ens barn bäst, men som sagt jag vet få som väntat så länge som till sex månader som har BB:s. Deras barn, liksom mitt, har tydligt tyckt det varit både tråkigt och trångt i liggdelen.

Jag tror inte mitt barn tar skada av att vi bytt, i ryggen alltså, det var det jag menade med mitt inlägg. Han verkar trivas jättebra i sittdelen, som faktiskt är ergonomiskt utformad, vilket var en orsak till att jag tyckte ett tidigare byte också var okej. Det känns tryggt att en läkare varit med och utformat sitsen, till skillnad från hur andra sittvagnar är. Så Pistou får göra som hon vill - ville bara säga hur jag och en del andra resonerat. Skulle G protestera skulle jag naturligtvis inte låta honom åka i sittdelen.

• snart tre

Frida S: Haven helt klart - liten butik som bara säljer BB och där de är jätteduktiga på att demonstrera vagnen och väldigt serviceinriktade. Dessutom slipper du halva Sthlm som vill titta på vagnen samtidigt som på Bonti, Barnbutiken och Simpleworld (stora barnvagnsaffärer).

www.havenstockholm.se - vi köpte vår vagn där eftersom de var så bra

Och går du till Haven ligger Bonti bara en lite bit därifrån om du ändå vill kolla hos dem. Åk till Odenplan så har du Haven på Upplandsgatan och Bonti på Norrtullsgatan.

www.bonti.se

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III