• emilia86

Planerat kejsarsnitt inställd, endast 2 veckor kvar till BF

Hej...

Det är så att jag är gravid i vecka 38+0 idag och bebisen har under hela graviditeten legat i säte, så vi fick en tid till planerat kejsarsnitt den 15/9.  men nu i veckan fick jag förvärkar och åkte in till förlossningen. Då gjorde dem ett UL och det visade sig att bebisen har vänt sig. Så nu är kejsarsnittet inställt.. Och jag har fått ångest inför förlossningen. Jag har hela tiden varit förberedd på kejsarsnitt, men nu helt plötsligt har allt ändrats.. Sen säger doktorn till oss att huvudet inte är fixerat än, utan han kan fortfarande vända sig igen. 
    Detta gör mig ännu mera förvirrad! 

har fått en tid till Felica-temet i Kristianstad imorgon.. Vet inte vad som sker där.. Pratar man bara om olika för-och nack delar med förlossningar? Jag känner att jag har lite panik, för det är bara 2 veckor kvar till beräknad födsel... 

Åhh.... vet inte vad jag känner.. Känner mig förvirrad och orolig..  för det känns som om man inte har någon koll på vad som kommer ske..

• Svar på tråden Planerat kejsarsnitt inställd, endast 2 veckor kvar till BF
  • jessi

Dem kan inte tvinga dig till vanlig förlossning.. vill du ha snitt säger du det! Ge dig inte.. man får inte ge en vink att man kan tänka sig att gå med på något annat..Om du varit inställd på det så länge tycker jag det är riktigt fult att ställa in!

har en släkting som har fått 2 snitt i kstad pga av att hon ville ( förlossningsrädsla osv ) Ge dig inte om du nu vill ha snitt så att säga.

• emilia86
    jessi skrev 2011-09-11 14:11:10 följande:
    Dem kan inte tvinga dig till vanlig förlossning.. vill du ha snitt säger du det! Ge dig inte.. man får inte ge en vink att man kan tänka sig att gå med på något annat..Om du varit inställd på det så länge tycker jag det är riktigt fult att ställa in!

har en släkting som har fått 2 snitt i kstad pga av att hon ville ( förlossningsrädsla osv ) Ge dig inte om du nu vill ha snitt så att säga.
    När vi var i K-stad i veckan då läkaren såg att bebisen låg "rätt", så frågade jag var som kommer att ske med vårt inplanerade kejsarsnitt, då sa han bara.. "den stryks, eftersom bebisen ligger med huvudet nere". Och sen sa min bm att man får inte lov att välja hur man vill föda, tror även att läkaren sa det till oss.. Det tycker jag känns väldigt konstigt....  speciellt när man har fått en tid till planerat kejsarsnitt...

Är lite nervös inför i morgon.... för jag vet nog egentligen inte vad jag vill.. Men när jag pratade med en kompis häromdagen om allt detta, så tyckte hon att det lät på mig som om jag var förlossningsrädd.. vilket jag inte alls hade tänkt på förrän hon sa det.. och då tog jag upp det med min bm och hon bokade in ett möte med k-stad,..  
  • Lilith Dark

Jo, de kan visst neka snitt, det är ingen rättighet. Däremot nekar de aldrig det om det finns en fysisk anledning, som för trångt bäcken eller liknande. Men nu när bebisen har vänt sig, så kan hon i nuläget föda vaginalt. Man kan aldrig kräva ett kejsarsnitt, bara önska.

LILITH - Borderline och mamma lilith.se
  • jessi
    Lilith Dark skrev 2011-09-11 14:50:43 följande:
    Jo, de kan visst neka snitt, det är ingen rättighet. Däremot nekar de aldrig det om det finns en fysisk anledning, som för trångt bäcken eller liknande. Men nu när bebisen har vänt sig, så kan hon i nuläget föda vaginalt. Man kan aldrig kräva ett kejsarsnitt, bara önska.
    ja men varken karlskrona eller kristianstad gör det! Jo om du kommer in med en almenacka och säger att det skulle passa dig att få barn det datumet för du ska jobba eller liknande..
    Har du psykiska problem nekar dem aldrig dig, du måste däremot veta allt vad det innebär och risker osv..

Så några möten får du gå igenom. Men i slutändan om man inte kommer överens om något annat får man snitt. Så säger läkarna själv. Sen vet jag inte var du var på förlossning, men hon sa att hon var i kristianstad..
  • 3 barns mamma84

man säger ju att ett förlossning är bättre än ett snitt och det kan stämma.
    Men man ska ladrig tvinga någon.
    Är det första bebben ?OM det är det så kan denna förlossning gå jätte bra det vet du ju inte än
    Sen när bebben nu har gått ner är det inte så stor chans att den vänder på sig mer utan stannar. 

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ trebarnsmamma84.bloggagratis.se/
  • Sajo
    emilia86: Hej, hur har det gått för dig? Jag är i liknande sits som du, fast tvärtom. Jag har ett planerat snitt som jag inte vill ha. Min bebis är otroligt rörlig, flyttar sig flera gånger per dag, vilket gör att de vill ge mig en planerad snittid. Jag vill däremot ge det en chans att komma igång av sig själv och att bebis då vänt sig rätt när det är dags. Jag har BF om 12 dgr och ska försöka få mitt planerade snitt framflyttat till BF+6 eller ngt sånt. Vet inte om de kommer gilla det, men så skulle jag vilja ha det iaf.
    Jag får ju finna mig i snitt om nu busbebis inte vänder sig rätt, men jag vill verkligen ge den vaginala förlossningen en chans. Jag har både ett snitt och en vaginal sedan tidigare och jag vet att mitt önskemål i slutändan kan leda till ett akutsnitt ist. Men den risken är jag beredd att ta.

Hur blev det för dig? Har du fått ditt underverk än?{#emotions_dlg.flower}   
  • 3 barns mamma84
    Sajo skrev 2011-09-29 16:24:18 följande:
    emilia86: Hej, hur har det gått för dig? Jag är i liknande sits som du, fast tvärtom. Jag har ett planerat snitt som jag inte vill ha. Min bebis är otroligt rörlig, flyttar sig flera gånger per dag, vilket gör att de vill ge mig en planerad snittid. Jag vill däremot ge det en chans att komma igång av sig själv och att bebis då vänt sig rätt när det är dags. Jag har BF om 12 dgr och ska försöka få mitt planerade snitt framflyttat till BF+6 eller ngt sånt. Vet inte om de kommer gilla det, men så skulle jag vilja ha det iaf.
    Jag får ju finna mig i snitt om nu busbebis inte vänder sig rätt, men jag vill verkligen ge den vaginala förlossningen en chans. Jag har både ett snitt och en vaginal sedan tidigare och jag vet att mitt önskemål i slutändan kan leda till ett akutsnitt ist. Men den risken är jag beredd att ta.

Hur blev det för dig? Har du fått ditt underverk än?{#emotions_dlg.flower}   

VARFÖR bf+6 ???????
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Planerat kejsarsnitt inställd, endast 2 veckor kvar till BF