• LaDivina

Låna pengar som student?

Hej!

Vet ni var (om det ens är möjligt) jag kan låna pengar när jag är student?
    Är i akut behov av tandvård och behöver låna (helst!) från en seriös bank. Har Swedbank i dagens läge men det att de är hårda med regler. De sa att de dock hade ett mastercard där man får 20.000 kredit, men jag vill inte ha en hög månadskostnad på lånet (max 300:-/mån).
    Vill inte ha sms- lån etc.

Finns det någon möjlighet, tror ni?

• Svar på tråden Låna pengar som student?
  • katalysator

Du har inte möjlighet att få en avbetalningsplan av tandläkaren istället? Ibland har de mycket bättre villkor än om man lånar och betalar på ett bräde.

• LaDivina
    katalysator skrev 2011-09-11 17:23:18 följande:
    Du har inte möjlighet att få en avbetalningsplan av tandläkaren istället? Ibland har de mycket bättre villkor än om man lånar och betalar på ett bräde.
    Vilken god idé!
    Folktandvården är dock helt omöjliga med avbetalning De vägrar.
    Isåfall får jag ringa runt till privattandläkare. Tror du dem går med på avbetalning om jag är studerande?
  • EllanEriksson

Öh... Det finns ju avbetalning för dem mellan 18-25 tror jag, "normala" studentåldern... Finns broschyrer på folktandvården annars får du nog kolla deras hemsida...

• katalysator
    LaDivina skrev 2011-09-11 17:25:50 följande:
    Vilken god idé!
    Folktandvården är dock helt omöjliga med avbetalning De vägrar.
    Isåfall får jag ringa runt till privattandläkare. Tror du dem går med på avbetalning om jag är studerande?
    Troligen minst lika stor chans som att få ett lån från en bank, så kolla det först Skrattande
  • LaDivina
    Slats skrev 2011-09-11 17:32:44 följande:
    det finns annars tandvårdslån.
    Bra tips men där står att man ska vara fast anställd. Jag är student.
Svar på tråden Låna pengar som student?