Kan man ge Pasta & Couscous till 4månaders bebis?
När börjar man ge Pasta & Couscous?Alla puréer till bebisar (4mån burkarna) är på tex potatis-majs, Potatis-Palsternacka, Potatis-morot
Broccoli-potatis-ris, fruktmos-med ris. Endast ris och potatis. Kan man inte ge pasta-puré och couscous puré?
Om man kan det, hur gör man och med vad kan man blanda det med?
NU SYFTAR JAG PÅ 4MÅN PURÉERNA, DOM SKA VARA SLÄTA UTAN BITAR OCH INTE MED KÖTT,FISK ELLER KYCKLING. ENDAST GRÖNSAKER, FRUKTER & ROTFRUKTER.
När man sedan börjar ge med kött,fisk osv runt 5-6mån förstår jag att man kan göra köttfärs-makaroner-tomat, exempelvis. Eller kyckling-ris-morot. Men just pasta- &något annat?Couscous- &något annat?
Pasta-broccoli? Pasta-morot? Pasta-tomat? (NÄR KAN MAN GE TOMAT??)
Couscous- & något? VAD?
Tacksam för tips & svar. Gjorde ni egna puréer med pasta & couscous vid 4mån? Eller senare, men utan kött,fisk,fågel?
Hur gjorde ni? Blev det uppskattat? =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-11 19:44
Helammning rekomenderas till 6mån ålder, jag vet. Men jag ammar inte, och ger redan smakportioner. Min son gillar det jättemycket och väljer själv att öppna munnen, svälja och öppna munnen för mer. Jag kan inte börja amma nu.. så att rekomendera mig att SLUTA ge smakisar är bara onödigt! =)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-11 22:21
FRÅGAN LYDER:
KAN MAN GE, PASTA & COUSCOUS VID 4MÅN? EFTERSOM DET INTE FINNS I "SMAKIS"BURKARNA I BARNMATSHYLLAN. ATT MAN SKA GÅ EFTER VAD BARNETS MAGE KLARAR, SÄGER SIG SJÄLVT. JAG ÄR NYFIKEN, INTE STRESSAD ÖVER ATT GE MITT BARN PASTA ELLER COUSCOUS.