Gastric bypass och LCHF?
Hej!
Är det någon här som är gastric bypass-opererad och äter enligt LCHF? Eller har ni testat, och märkt att det inte fungerar?
Hej!
Är det någon här som är gastric bypass-opererad och äter enligt LCHF? Eller har ni testat, och märkt att det inte fungerar?
Känner en som gjorde gastric bypass år 2000 och åt enligt skaldermans böcker ett tag... Skulle nog inte rekommendera det eftersom hon har blivit fet igen. Gör du en gastric bp så får du nog göra som vi andra,ät små portioner och lyssna på vad kroppen behöver, kroppen säger till så länge man inte överäter.
Jag är inte intresserad av att "göra som alla andra". Det är nästan det dummaste argumentet som finns.
Jag vet att GI / LCHF fungerar bra för mig, som är sockerkänslig, därför ville jag se om någon GBP-opad testat detta med gott resultat.
Jag vill hitta ett bra sätt att äta som passar mig.
Jag är opad sedan i onsdags.
GI fungerar säkert bra för de flesta opererade även om de ofta måste vara försiktiga med fibrerna i synnerhet i början. Mer fettrik diet, som LCHF, har jag inte hört nån GBP-opererad som har fått att funka...
Läs lite på den här tjejens blogg
www.healthaboveall.wordpress.com
Hon är gbp op och äter lchf. Verkar funka toppen! Hon mår jättebra.
Jag hade fått sitta på toa konstant om jag åt så.
Ts, här inne kan du säkert hitta någon som kan hjälpa dig
http://kolhydrater.ifokus.se/
Jag skulle inte klara det. Det skulle även gå helt emot min kirurgs rekommendationer. Jag blev rekomenderad att i första hand äta protein, sen kolhydrater och grönsaker bara i mån av utrymme. Nu har jag visserligen varit opad i 2 år så jag äter rätt mycket grönsaker men jag skulle ha svårt att lämna bort kolhydrater helt eller iaf till största delen. Så fettrik kost skulle jag inte heller klara av. Efter ett bra tag skulle jag säkert vant kroppen så den skulle klara av fettmängden men det skulle ta bra länge och det illamåendet jag skulle lida av vid varje måltid tills jag vant mej vill jag inte vara med om... Jag ska visseligen äta mat med "normal" fetthalt och inte lightprodukter men för mycket fett klarar jag inte av för då dumpar jag..
Jag hade hoppas att det skulle gå bra med lchf efter GBP eftersom det känns som något som jag skulle kunna klarar av.