Inlägg från: Queenie70 |Visa alla inlägg
  • Queenie70

Ni som gillar "buskis"

Det bar mig emot att lägga tråden i "Humor" men men,,,,,

Vilka är ni som gillar buskis, stefan och krister och dyl. ? Berätta hur gamla ni är vad ni jobbar med vad ni sysslar med på fritiden. Jag är uppriktigt nyfiken.

• Svar på tråden Ni som gillar "buskis"
  • Queenie70
    principessan skrev 2011-09-11 20:40:26 följande:
    Jag gillar det inte själv. Men känner ett par som jobbar på bibliotek och den andra på bank. En som är lärare i språk också. Normala i övrigt och runt 35.
    Jag hoppas det är ovanligt att folk i fertil ålder gillar detta. Hur är de att umgås med? Är de trevliga, humoristiska?
  • Queenie70
    Alvi skrev 2011-09-11 20:45:20 följande:
    Många i 25-30-årsåldern här i Småland där jag bor gillar det.

OBEGRIPLIGT!!
    Sanslöst...
  • Queenie70
    Linda1976 skrev 2011-09-11 20:56:28 följande:
    Jag mår dåligt bara jag ser reklam för det på TV4... Fullkomligt vedervärdigt, och känner inte en enda människa i någon ålder som gillar det. OM nån skulle få för sig att gilla det i min bekantskapskrets så skulle jag bli tvingad att säga upp bekantskapen
    Jag vet, jag får nästan panik och måste zappa fort som attan. Det liksom kryper i mig. En gång för många år sedan vaknade jag upp hos ett ONS som erbjöd sig att sätta på stefan och krister medans jag väntade på skjuts hem. Han hade hela boxen...*ryser*
  • Queenie70
    jaghopparhögt skrev 2011-09-11 21:05:36 följande:
    Haha, alla är ju exakt lika också. Ett par skämt om sprit och impotens och en loopar det om.
    Aha...Uppenbarligen tittar du alltså...
  • Queenie70

Undrar om stefan och krister ens själva tycker det är kul eller om det bara är ett sätt att försörja sig på?

• Queenie70
    Moppepojke skrev 2011-09-12 19:25:39 följande:
    28 är jag, har alltid äääälskar buskis och farser :) revyer och "humor för gamla". 
    Framskjutna underliv, fingrarna i hängslen och "sa flickan skämt" Det tycker du alltså är roligt? På ett seriöst sätt roligt...? Hur ser ditt umgänge ut? Vad jobbar du med? Hobbys?
  • Queenie70
    Moppepojke skrev 2011-09-12 22:38:05 följande:
    Haha det är det bästa. Ingen av mina vänner gillar buskis, heller ej föräldrarna så jag vet inte varför jag är så kär i det. Är gammal teaterestet, men humorn hade jag innan dess. Jag tycker bara det är så mysigt på nåt sätt. Jag är mammaledig men jobbar annars inom servicerelaterade yrken. Mitt umgänge består enbart av lättsamt folk och jag har ett fåtal vänner istället för många bekanta. Mins hobbys är resa, djur, hälsa och skönhet, musik, konst, psyklogi. Listan kan göras lång.
    Ni är inte normala.
  • Queenie70
    Moppepojke skrev 2011-09-13 19:46:43 följande:
    Hahaha varför inte?
    ..om det är arv eller miljö kan jag inte svara på..men det är INTE friskt...
  • Queenie70
    Moppepojke skrev 2011-09-13 19:51:45 följande:
    men det gör inget :)
    Jag blir fruntansvärt illa berörd av det du berättar.
  • Queenie70
    Mad as snow skrev 2011-09-13 20:42:48 följande:
    Japp, de tjänar pengar som gräs. Min far brukar göra inhopp där (som klassiskt skolad skådespelare och i avsaknad av buskishumor som privatperson) och han tjänar extremt bra på det där. Han kan lata sig i många månader efter en sådan grej.

Och i ärlighetens namn: fullsatta salonger varje kväll, en publik som vallfärdar för att titta på det man gör, som sitter och älskar varje sekund av det, autografskrivningar efteråt och en jävla massa pengar. Jag tror inte att det är så surt när allt kommer omkring, för en skådis. 
    Att man gör skiten är en sak....Men att folk tittar...obegripligt.
  • Queenie70
    Grande Rock skrev 2011-09-13 20:58:38 följande:
    får man fråga vad fröken själv skrattar åt?
    Olika saker. Solsidan, killinggänget, Mia och Klara etc. Magnus Bertner (stavning?)
  • Queenie70
    Moppepojke skrev 2011-09-13 21:02:21 följande:
    då ber jag tyvärr inte om ursäkt
    ILLA berörd!!
  • Queenie70
    Miss Obsessive skrev 2011-09-13 21:06:35 följande:
    Queenie70 skrev 2011-09-13 19:50:17 följande:
    ..om det är arv eller miljö kan jag inte svara på..men det är INTE friskt...
    Men va?? Bara för att DU inte gillar den typen av humor så är det fel på alla de som gör det? Nej du, vad som INTE är friskt är att sitta och ge folk man inte känner egenskaper för att man inte gillar samma sak.. 
    Jo jag är friskt. Det är inte friskt att gilla buskis om man är under 78. Det står jag för. Punkt.
  • Queenie70
    Miss Obsessive skrev 2011-09-13 21:08:18 följande:
    Och hur är det här bättre än Stefan och Krister?
    Om du inte ser skillnaden så beklagar jag sorgen.
  • Queenie70
    Grande Rock skrev 2011-09-13 21:11:16 följande:
    Ok, kan se att du liksom jag tillhör "den ironiska generationen".

Detta till trots har jag svårt att se varför det skall ältas en massa fördommar för att man finner att buskis eller slapstick underhållande.

Jag skälv fullkomligt älskar oneliners och har många gånger skrattat högt åt Stefan & Krister även om jag visst kan tycka att det lätt blir drygt att titta igenom en hel föreställning.
    Märkligt...
  • Queenie70
    LillaLady skrev 2011-09-14 08:31:55 följande:
    Men titta inte då om det är så förskräckligt! xD Det är en viss humor.
    Antar att ni inte gillar Hem till midgård eller liknande heller? Flört
    Nej
  • Queenie70
    luna1 skrev 2011-09-14 09:19:40 följande:
    Är det verkligen så j'vla svårt att förstå att olika människor har olika humor? 
    Jag gillar inte heller stefan och christer och liknande, men jag bryr mig inte ett dugg om folk som gör det... Det är väl kul för dem. 
    Men shit tagga ned. Denna tråd är skriven med glimten i ögat.

Men FL är ju fullt av skitnödigt folk...
Svar på tråden Ni som gillar "buskis"