• Anonym (lilleputt)

Micropenis

Min son är än så länge bara 2 år och 2 månader. Han är min ögonsten och en underbar liten kille och frisk som en nötkärna. Så det är jag evigt tacksam för!

Men...hans snopp är så liten att jag börjar undra om det är ngt fel?

Den är max 2 cm lång och ca 1 cm bred. Den har inte växt en millimeter sedan han föddes och de flesta i hans ålder har MKT större. Även yngre barn jag sett på badhus och strand, samt mina vänners barn har kanske uppskattningsvis snoppar mellan 3,5-6 cm. 

Jag är rädd att han ska bli retad när han blir äldre om den inte kommer växa mer. 

Och om den inte blir större, bör jag kontakta läkare då? Kan man göra ngt? Jag tänker på hans framtid, hans eget bästa. 
  • Svar på tråden Micropenis
  • Barbabok

Hur ser hans pappa ut?
    Min ex hade en son där de faktiskt opererade då den satt för långt in i buken. Hela snoppen fanns liksom där men gömd i bukfettet.
    Sen finns det förstås de som är mindre men det gör man nog inget åt.

• Anonym (lilleputt)
    Barbabok skrev 2011-09-11 21:01:33 följande:
    Hur ser hans pappa ut?
    Min ex hade en son där de faktiskt opererade då den satt för långt in i buken. Hela snoppen fanns liksom där men gömd i bukfettet.
    Sen finns det förstås de som är mindre men det gör man nog inget åt.
    Hans pappa är helt normal......kanske 14 i slakt tillstånd..desto större i erektion.

Ja, om han har en liten gör ju inget. Bara den växer LITE mer än vad den är nu.....man kan säkert klara sig jättebra med en liten penis, bara den inte är microliten... 
  • Fenneka

Är du orolig är det väl bara att fråga på BVC.  Jag tror säkert de kommer lugna dig med att det är alldeles för tidigt att oroa sig för när han är så pytteliten.  Men du kan få råd om hur du kan göra om problemet kvarstår uppåt i åldrarna i alla fall.   Och misstänker de något fel redan nu så kollar de upp det med undersökningar.  Lycka till.

• Barbabok

Fråga nästa gång på BVC, det är säkert inte helt ovanligt med mindre snopp. Man tenderar ändå att se de större men kanske inte de mindre när man jämför?

• Lavish

Fast 6 cm låter som en ENORM penis på en 2 åring? 6 cm i slakt tillstånd är väl en ganska normal storlek hos en vuxen man?

• Anonym (lilleputt)

jag ska fråga på 3-årskontrollen. Då har den också hunnit växa till sig lite..och har den inte gjort det så är det verkligen hög tid att fråga.

• Anonym (lilleputt)
    Lavish skrev 2011-09-11 21:08:31 följande:
    Fast 6 cm låter som en ENORM penis på en 2 åring? 6 cm i slakt tillstånd är väl en ganska normal storlek hos en vuxen man?
    jag vet inte. Är ingen expert alls om man säger så. Men kontentan är i alla fall att min son har minst av alla jag har sett. 
  • Lavish
    Anonym (lilleputt) skrev 2011-09-11 21:13:47 följande:
    jag vet inte. Är ingen expert alls om man säger så. Men kontentan är i alla fall att min son har minst av alla jag har sett. 
    Ja, hoppas den växer till sig!
  • Anonym (lilleputt)
    Lavish skrev 2011-09-11 21:14:35 följande:
    Ja, hoppas den växer till sig!
    tack
  • MickeN1973
    Anonym (lilleputt) skrev 2011-09-11 20:58:43 följande:
    Min son är än så länge bara 2 år och 2 månader. Han är min ögonsten och en underbar liten kille och frisk som en nötkärna. Så det är jag evigt tacksam för!

Men...hans snopp är så liten att jag börjar undra om det är ngt fel?

Den är max 2 cm lång och ca 1 cm bred. Den har inte växt en millimeter sedan han föddes och de flesta i hans ålder har MKT större. Även yngre barn jag sett på badhus och strand, samt mina vänners barn har kanske uppskattningsvis snoppar mellan 3,5-6 cm. 

Jag är rädd att han ska bli retad när han blir äldre om den inte kommer växa mer. 

Och om den inte blir större, bör jag kontakta läkare då? Kan man göra ngt? Jag tänker på hans framtid, hans eget bästa. 
    Kontakta läkare. så att det kan bli utrett

http://pediatrisk-endokrinologi.no/2006/1/Ritzen_2006_1.pdf 
Svar på tråden Micropenis